Ny brösta modell?

snigelfarmor

Trådstartare
smuck_breast.jpg

Kolla! Brösta med svag böj för strupen. Hade passat perfekt för oss med ont om plats.

Hoppas sånt utvecklas i Europa med.

/jenny

Sv: Ny brösta modell?

Är fler som tycker att denna variant är bra. Såg detta väldigt trevliga ekipage på tävling i somras och föll genast för bröstan. Frågade givetvis vart hon hade köpte den och det hade hon inte, hon hade sytt det SJÄLV! :bow: Avis! Tänk om man kunde sy sina selar själv... :) Hoppas att hon inte misstycker att jag visar upp hennes brösta här, tycker att den var kanon, tänk vad många ponnyhalsar (och andra!) som skulle bli glada över en sådan!!

x1pCMrIXC871Y7pBGN6C3s738CnwAIBu-WKQ0Rb6-arjmFFrNMvSE1WDBAbZuEn_bJgHHOcg7kNS4soSfZJbeJSzvBSOcpqljaBHtRLRfGbSX3RN2w44F4PgOIZfnOzvpmo5elIlQHuTI89pCD-sCx1KQ

x1pCMrIXC871Y7pBGN6C3s738CnwAIBu-WKQ0Rb6-arjmGIryIuz99Yj81L8ykwz7LIrzm7oQr8sKuPGHkot50ip9Hhnu-aKjXZyHRqTJeabdnt303DtrCAsCnmO3T8Ol8mx309Exbr6vaDvVdVe8fN7A

Någon som vet vilket "märke" det är på hennes vagn? TH, Tidaholmare el annan?

//M

Finns redan på massor av selar. Tyvärr ger de lättare skav på bogarna då belastningen blir större på vissa punkter- men bättre till hästar med lågt ansata halsar.
/M

Vagnen är nog från roslagsvaganar om jag inte ser fel
/M

sytt själv?? Den var väldans vacker dessutom! Man kanske ska gå en kurs i läderhantverk? Eller låta sin sadelmakare ge sig på uppgiften?

/j

Hej!

Cliffords säljer Empathy Breastcollar!
JQCPMQLOLOEOO.jpg

Ideal säljer "fransk brösta".
JQCPMQJRCPPNG.jpg

Det gör även equilex...

Sytt själv?
Duktigt! :D :D

Mvh Lisa

jo, jag vet, men hur dyrt är det, jo minst 2000 bara för bröstan, plus att du måste köpa en hel sele för att få en däckel..

/jenny

Jag vill också kunna sy sådär!! Jäkligt snyggt... då hade jag vart stolt över mig själv!!
Jag tycker vagnen ser lite tidaholmsaktig ut men det kan nog lika gärna vara roslagsvagn!

Hörde om den bröstan i somras! på samma ställe som du gjorde antar jag ;)
Skulle gärna villja kunna göra en sån själv, just med tanke på utrymmat för en fjord:crazy:

Har tittat på syntet Empathy men vill inte ha en i syntet...

Franska bröstorna vet jag att jag såg på en Norsk fjorde tidigare, undrar just hur dom passar?
Om dom skulle kunna fungera som en lite lättare loksele tänkte eftersom det borde fördela tyngden på större område...:confused:

Vore rätt praktiskt om man kunde ha en sådan som komplement, innan jag har råd att köpa nya lokor och bossor till min Tärnsjöloksele :crazy:

Ja, det kanske är hårfint då de samarbetar. Fast numera gör väl Roslagsvagnar bara shettis å B-ponny vagnar... Synd för en annan som hade haft nästan nära isf för att kunna åka å "klämma å känna" lite på vad man ev vill ha i framtiden...

Johannesbergskuskarna's :D ... Misstänker att huvudlag å baksele oxå var egenhändiga då allt var försett med snyggt vinrött foder. Mkt jobb men vilket resultat! :bow:

Längtar till sommaren igen när jag ser bilderna... Det var två riktigt härliga dagar det där...

Sydde en grimma för hand i skolan då vi hade praktik hos en sadelmakare... Tog en vecka bara det å det var ju inte direkt ngt "finlir" (fast den håller ännu, ca 20 år gammal nu :D). Kan ju tänka mig hur länge en annan skulle få hålla på innan man fick ihop en sele som ser lite anständig ut... :eek:

oj shit va fin den va....o detta verkar ju hur smart som helst varför ha en rak brösta som hindrar bogarna + halsen(andningen) rätt dumt igentligt...

hästen e ju lixom inte formad rakt där.

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 569
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
956
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 497
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset