Jag kör Ford Mondeo -08 och bagaget har gott om plats. En kompis har en likadan och hon kör två rottishanar. Dock med grindar och galler, men det hade nog inte varit nåt problem att ha dom i bur heller.
Forden har fantastiska köregenskaper och ligger som ett strykjärn på vägen. Den drar runt 0.66-0.67 landsvägskörning. Något mer vid stadskörning. Jag har automatlåda i min och kan inte "snålköra".
Just nu har jag en MIM dubbel XL bur i bagaget och det finns gott om plats runt omkring.

Jag kör Ford Mondeo -08 och bagaget har gott om plats. En kompis har en likadan och hon kör två rottishanar. Dock med grindar och galler, men det hade nog inte varit nåt problem att ha dom i bur heller.
Forden har fantastiska köregenskaper och ligger som ett strykjärn på vägen. Den drar runt 0.66-0.67 landsvägskörning. Något mer vid stadskörning. Jag har automatlåda i min och kan inte "snålköra".
Just nu har jag en MIM dubbel XL bur i bagaget och det finns gott om plats runt omkring.

Härligt, då var mitt första tips inte helt fel alltså.

Härligt, då var mitt första tips inte helt fel alltså.
Nä, verkligen inte! Jag är lite ledsen över att jag slutat pendla och inte "behöver" ha en dieselbil längre. Men jag drar mig ändå för att sälja den pärlan!

Överlag tycker jag att man får mycket bil för pengarna. TS budget kan ge henne rätt ny Ford, om man jämför med Volvo till exempel..

Köpte en V70 2014 års i somras. D2 motorn.
Miljödiesel, skattebefriad 5 år. efter det är skatten 1100 kr/år
drar ca 0.5 -0.6 l/mil blandad körning.
Går in två stora hundar, men då med grind och galler.
jag kör 9 mil om dagen till och från jobb. tankar varannan vecka.
Är faktiskt riktigt nöjd med den.

Stor och billig men bränslesnål är en svår kombo men man kan alltid försöka ;)
Nu vet jag inte om du var emot att ha en SUV, men jag köpte för några månader sedan en Kia Sorento. Älskar den! Sååå mycket utrymme i bagaget att det nästan är töntigt mycket. En stoooor dubbelbur hade ändå gett plats över.

Jag har en diesel automat och kör inte snällt och min ligger på 0,8 liter/milen i blandad körning. Älskar min Sorento!

Bagaget ser för kort ut på bilderna. Men ska kolla. Tack

Jag har en Skoda Yeti och den är väldigt kort i bagaget. Jag har en liten kelpietik så till henne är det inga problem men jag skulle inte stoppa in två schäfrar i bagaget på en Yeti. Annars älskar jag min Yeti och det är väldigt lätt att plocka ur sätena om man vill ha mer lastutrymme.

Renault Kangoo? Med reservation för djupet på bagageutrymmet då. En träningskompis har en sådan och med baksätena urplockade så får hon plats med 4 hundar i schäferstorlek. På höjden är det i alla fall gott om plats och priset är ett helt annat än på Caddyn.

En Caddy Life kanske?
Jag har precis köpt en vanlig Caddy TDI (diesel), den utan extra säten, och är nöjd. Det är en trimbox i, så trots att det är fyrhjulsdrift så ligger den på ca 0,56l/mil när jag kör till jobbet. Trimboxen gör ju att det är lite mer tryck i också, 115hk i stället för de vanliga 105.

Jag verkligen älskade min Ford Fokus, som även den har rejält bagageutrymme - så en Ford Mondeo kan aldrig bli fel som är större :)

Liknande trådar

R
Äldre För två år sen sålde jag min underbara V70 pga att min ekonomi blev sämre och jag behövde en mer ekonomisk bil. Dessutom kändes en V70...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
9 307
Senast: TomasN
·
Utrustning Ja, som rubriken berättar har jag äntligen köpt mig en ny hoppsadel och på kuppen blivit väldigt mycket klokare. ;) Ffa har jag lärt mig...
2
Svar
23
· Visningar
3 392
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar