Nuva ringen

skogersson

Trådstartare
Någon som har den?
Vad tycker ni om den?
Jag har inte satt in min ännu, för jag har inte fått min mens ännu.
Ganska ny ändå så det är kanske inte så många som har den?

Sv: Nuva ringen

Jag har använt Nuva ring i snart 2 år, tycker det funkar super! Blev så påverkad av p-piller så kunde inte äta dem, ringen funkar mycket bättre! Har aldrig heller känt något obehag av den.

har använti snart 3år, är väldigt nöjd. det enda minuset jag har haft är att jag får en lite längre blödning. men jag har vänner som också använder och då i princip inte har någon blödning alls - så det är nog väldigt individuellt.

Har också använt Nuva ringen och var nöjd. Det enda negativa för min del var att den ibland åkte ner en bit och då känns det lite obehagligt, men det var ju bara att trycka upp den igen.....:)

Jag har använt den i 3 år, men slutade för ett halvår sen då jag och sambo började bebistillverkning. Tog oss som sagt ett halvår innan jag blev gravid men det behöver ju inte bero på NuvaRing...
Jag är supernöjd och kommer gå tillbaka till den direkt efter jag fött. Min mens blev jättepunktlig, exakt på klockslaget faktiskt :p och blödde i 4 dagar och nästan ingenting. På mig gled den aldrig ner utan satt där den skulle hela tiden, även när man hade sex. Jag har bara bra saker att säga om NuvaRing, tycker den var och är kanonsmidig!

Jag provade den i några månader men det fungerade inte alls, hade typ som mensvärk hela tiden, ömma bröst och allmänt obehag. P-piller kände jag inget av men tänke att nuva ringen skulle vara smidigare.

Vi tog ut den vid sex.

Jag hade den innan graviditeten och den fungerade faktiskt helt okej på mig, ska be om att få prova den igen.

Eftersom min sambo kände den under samlag så tog jag ut den :)

Man har ju inte ringen i medan man har mens..

Man har ju ringen 3 veckor och sedan tar man ut den och då får man mens ( oftast? ), sedan sätter man in en ny efter 7 dagar :)

Jag använder den och är supernöjd, tas oftast ut vid sex, men inte alltid, jag kan få lite skav om den sitter inne, han upplever den inte som i vägen.

Jag hade nuvaring i ett par år innan den planerade graviditeten.

Det enda jag märkte var att jag kunde få lite mer flytningar, annars så var det så mycket bättre än p-piller. Skönt att slippa komma ihåg att ta det varje dag.

Jag upplevde det precis som du - så himla skönt att slippa komma ihåg p-pillret varje dag och dessutom mådde jag så väldigt mycket bättre av Nuvaring än jag någonsin gjort av p-piller.

Så jag är odelat positiv.

Vi tog inte ut den vid samlag, varken jag eller sambon tyckte att den störde.

När vi skulle skaffa barn så fick jag en "vanlig" mens efter vi slutat och sedan var jag gravid.

Nu vill jag ha tillbaka dem när det är dags för vanligt p-medel igen, när jag så småningom slutat amma, men jag tror inte jag kommer att få det då jag hade graviditetshepatos och då ska man undvika östrogen i större mängder :(:(

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 517
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 292
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 369
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar