Numret kan inte nås för närvarande

Gnist

Trådstartare
Hur kan det bli så att man får det meddelandet, när man ringer ett vanligt fast nummer???

Linjen upptagen/överbelastad etc.?

Sv: Numret kan inte nås för närvarande

Ja det hände mig också i går när jag ringde min kompis på fast nummer. Ytterst ovanligt.

Här är det så lite nu och då idag på allt..Mobiltäckningen kommer och går, fasta telefonen kommer och går och till och med adsl:et kommer och går :eek:

Tur ändå att man inte har uppringt internet :angel:

Förmodligen har den du ringer till IP-telefoni.

Jag ringer med IP-telefoni och numera får folk som ringer mig det meddelandet när det strular. Tidigare, för ca 1 år sen, fick de istället - Det finns ingen abonnent på numret!

Jag ringer med IP-telefoni och numera får folk som ringer mig det meddelandet när det strular. Tidigare, för ca 1 år sen, fick de istället - Det finns ingen abonnent på numret!

Tack, det där kan vara bra att ha i bakhuvudet. Använder själv tjänsten, dock ganska sällan. Har inte haft problem med IP-telefonin, än... :)

Förmodligen har den du ringer till IP-telefoni.

Jag ringer inte med ip-telefoni och mina svärföräldrar eller svärfarfars (80 +) ringer definitivt inte med ip-telefoni heller :D

Vi har båda vanligt fast telefoni och för att krångla till det ytterligare, så har vi ett annat bolag än svärfars och svärfarfars, men vi får alla samma meddelande i örat när man ringer på våra respektive nummer..

Så din teori om ip-telefonin håller inte..

Hur kan det bli så att man får det meddelandet, när man ringer ett vanligt fast nummer???

Linjen upptagen/överbelastad etc.?

Linan kan vara (fysiskt) nere. Kopplingen mellan de två operatörerna kan krångla. Kan vara för fullt i någon switch för att koppla upp mellan er. Finns många möjligheter.

Kan ju vara så att även andra telebolag, än just det som jag anlitar, använder sig av just den frasen när det strular.

Jag vet iaf att det är vansinnigt irriterande.

Flera som ringt mig och fått
-Numret kan inte nås för närvarande, var god försök senare
i örat har trott att de ringt min mobil och därför inte försökt nå mig där istället.

T.ex. låg mitt bredband inkl. telefonin nere från julafton till trettonhelgen nu senast. Fick efteråt reda på att flera hade ringt mig men trott att jag var utomlands eftersom de fått det meddelandet. Grejen var ju att de trodde de ringde min mobil och inte mitt fasta nr när det fick det felmeddelandet.

Håller med om att det är vansinnigt irriterade :devil:

Speciellt när man bor som jag; mitt ute i ingentinget är det ingen höjdare att inte ha en fungerande telefon.

Som tur är, så funkar ju mobiltelefonen och bredbandet någon gång ibland, så att man kan ha en viss kontakt med omvärlden :cool:

Över tre dygn med det där meddelandet driver mina bekanta till vansinne snart :rofl:

Enkelt. Den du ringer till har kopplat om tele. till sin mobil för att man skall kunna nå dom.

Det är ju min egen (och övriga bybors) fasta telefoner det gäller och de är inte vidarekopplade.

Nu är det dock fixat och vi har alla fått våra telefoner tillbaka :D

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Jag behöver få kontakt med min handläggare, men varje gång jag ringer till dennes nummer så får jag meddelandet "Numret kan inte nås för...
2
Svar
30
· Visningar
2 786
Senast: Clabbe
·
Hemmet Nu ska det grävas för fiber fram till huset och då måste de passera en intern nedgrävd ledning som förser stallet med ström. Någon som...
2
Svar
30
· Visningar
2 014
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025