Även jag svor som bara den när jag såg snön igår kväll. Men här har det mesta smält nu.
Kul med bra träning!
KL
Jag red min lilla spelevink idag. Gud vad energi den råttan har!
Idag stirrade han på saker och var verkligen inte på hjälperna först. Jag försökte bara aktivera med mkt övergångar olika rörelser etc.. Men nej då.. Även om han inte slår sig fri eller så känner man att han inte är med och sneglar på saker. Till slut blev jag förbannad och satt och muttrade medan jag REEEED och krävde energi utav bara den och exakthet på hjälperna. Helt plötsligt gick hästen som en dröm. Haha..
Det är väl själva fan att man ska behöva tappa humöret först.. Grrr
Jaja.. Han är både mkt lydigare och starkare nu. Så han orkar hålla bättre kvalitet i saker. Idag gick det att rida i långsam trav med stora kliv i hyfsat mycket energi, efter att jag lackat ur..
Så nu vet vi att herrn kan och daltandet är slut..
Avslutade med lång och låg i trav tills han lugnade ner sig i skallen och lite till för att bara låta den känslan befästa sig.
Det där känner jag verkligen igen, min är likadan. Dom ser ut att gå helt okej men man känner så väl att dom inte är med en. Folk på backen fattar inte alls varför man inte är "nöjd" när hästen enligt dom går bra