Håller tummarna att det bara är hovböld och ni snart är igång igen!
Kl
Idag red vi en trudelutt på banan. Vi lyckades time:a mitt mellan ösregnen och snålblåsten och fick riktigt fint väder.
Pållehäst skötte sig bra. Piloten däremot har en del att justera..
Hästen är ju på tårna och laddad. Jag har ridit för korta pass nu när jag varit dålig. Så han har inte fått öva så mycket på att vara lugn på ridbanan. Den är rätt liten, har lite för djupt underlag och det är maskinhall och diverse bråte som ligger runt den. Baksidan av stallet med gödselstack är riktat mot volten. Så det har varit en himla massa störningsmoment som jag inte ridit igenom ordentligt iom min sjukdom. Så jag har en del att jobba med i honom där rent känslomässigt.
Men han är hyfsat lydig och gör det han ska. Dock måste man lite för mkt sysslesätta honom och ändra det man gör för att behålla hans fokus.
Men rider jag honom längre pass nu tror jag han mer landar i lugnare känsla och det betingas med ridbanan tack vare tröttheten av fysiskt arbete. Så han längre stunder får vara just trött och slö.
Jag har ju slutat när jag inte orkat mer, inte han.
Men även om jag är sjukt otränad nu så känner jag mig mer med i huvudet och har hittat min feeling lite mer än jag gjort sista ca 2 åren. Det känns fantastiskt skönt! Och nu känner jag att jag orkar köra igång lite mer.
Vi red lite i alla gångarter, skänkelvikning, övergångar, skolor.. basics.. Sen skojade vi till det lite med lite piruettjobb och tramp.
Hästen är ju där. Men jag är inte riktigt snabb nog alltid. Och traven sitter jag inte bra i nu.
Herr häst har dock fått bättre galopp av arbetet för hand i det. Så den här tiden har inte varit en hel waist bara.
Kul att rida!