@Maui tycker du är fantastiskt som du håller på!! Vilken motivation och driv du måste ha, särskilt i denna värmen.
Ljusgrå och jag är i skåne för träning och tävling, vi har tränat ganska intensivt denna veckan med både hopp, terräng och dressyr samt i går ridit dressyr och hopprovet i fälttävlan på övedskloster. Han är rätt så mör nu så jag lutar åt att kanske avstå terrängen i eftermiddag då jag rider 15.45. Det är asvarmt och vindstilla, men terrängbanan ser fantastiskt fin ut så jag hade gärna velat rida den... tror dock det är bäst att vänta till Flyinges fälttävlan om 2 veckor då han fortfarande är i uppbyggnadsskede och han har ett par tuffa veckor framför sig här till jag åker hem den 11 augusti.
Red som sagt dressyren i går framför slottet, blev lite spänd bland fontäner och blomstergrejjor, men hankade sig i genom programmet. Allt till höger blev inte så bra där jag kände att han hade träningsvärk så han tappade bjudningen hela tiden åt det hållet(han hade ju skadan höger bak) och jag studsade runt som en gammal kärring som fått en stroke typ
Blir så satans irriterad på mig själv för jag tappat så mkt i dressyrridningen, men vistelsen här kommer förhoppningsvis ändra på det då jag bara hunnit med ett dressyrpass hittills. Fick 63% eller 54.6 straffpoäng men ändå positiva omdömen. I hoppningen stampade han inte av på trippeln där jag ville säkert pga lite träningsvärk så han kom lite för nära och räckte inte över bak och rev det.
Dessutom behöver jag byta ut min dressyrsadel Amerigo CC till en Classic, han är för rak i ryggen så jag hamnar lite i bakvikt och egentligen så ÄLSKAR jag Classicen, hade ju den först men var tvungen att byta den för en av mina hästar kunde absolut inte ha den, men nu har jag 2 hästar som skulle kunna gå med den... dessutom har jag hittat en begagnad härnere för 9000 från 98 och det är precis dom gamla som jag anser är bäst och som jag vill ha så jag ska ta hem den och prova