Numero Uno

Capel

Trådstartare
Har blivit lite intresserad av Numero Uno, såg att denna hingst fått några bra avkommor.

Är det någon som sett några avkommor? I Tyskland kanske? Någon som vet något om hingstens temprament?

Så.. Berätta vad ni fått för intryck av denne herre samt vad ni anser rent stammässigt. :)

Sv: Numero Uno

Jag sak till 95 % säkerhet använda honom i år.

Han verkar ge förträffligt fina avkommor men jag har faktist bara sett de som går höga klasser.

Heliotrop kommer ej lösa licens i år så det får väl jag göra...

Man ska djupinseminera med honom. hans simmare ser "lustiga" ut men fungerar på djupfryst tydligen. Horn har en vet i Danmark han rek annars om man vill gå den vägen.

Kul om vi är flera som kan tillsammans ta in honom.

Vad är det för sto?

Jag har en 2,5-åring efter honom. Ska säga direkt att det är INTE lätt att få dräktigt; jag provade 5 ggr. till förra året med färsk sperma (stoet stod i Holland) och fick inte dräktigt. Sedan bytte vi och stoet blev dräktigt 4 gånger i rad (ET) med olika hingstar, inkl. Cento på frusen vilket borde vara helt döfött egentligen... Tyvärr, tyvärr, men jag avråder. En fantasisk hingst är det dock!

Min avkomma (cashandcarry-lord calando)har fått mindre bra överlinje och är liten, men väldigt fin i övrigt. Däremot var han stenhård som hingst (började väldigt tidigt) - som valack har han kvar sitt ystra lekfulla temperament och är väldigt arbetsvillig.

Oj då.. :( Tack för upplysningen.

Då lär jag snabbt få avskriva denna hingst. Synd för jag tycker det verkade en intressant hingst! :d

Jag sak till 95 % säkerhet använda honom i år.

Han verkar ge förträffligt fina avkommor men jag har faktist bara sett de som går höga klasser.

Heliotrop kommer ej lösa licens i år så det får väl jag göra...

Man ska djupinseminera med honom. hans simmare ser "lustiga" ut men fungerar på djupfryst tydligen. Horn har en vet i Danmark han rek annars om man vill gå den vägen.

Helena påstår att han fungerar om man gör djupinseminering!

Men får fråga igen!!

Som Baddy96 redan meddelat så har jag ett 4-årigt sto efter Numero Uno. Hon är utan tvekan den bästa häst jag haft. Hon har även en helbror i Tyskland som tydligen är en väldigt lovande häst inom fälttävlan - han tränas utav en OS-ryttare.

Om det är så att det fungerar bra med djupinseminering så skulle jag inte tveka en sekund, jag skulle vilja ha 10 hästar till som är som mitt sto ;) .

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
745
Senast: Squie
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 524
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka