B

Bambe

Jag har ett par ridskor i vaxat läder, s.k. nubuck (eller vad det nu heter). Är det någon som vet om man bör vaxa eller smörja dom emellanåt. Jag tycker lädret börjar se ganska torrt ut. Vad är bäst att ha på dom i så fall?

Jag har också ett par skor i nubuck, och smörjer in dom ibland med en olja som är till för just nubuck. Finns bla. på hööks. Kostar väl ca 30 :-

Vax ger ett bra skydd och gör dem vattentäta. Jag använder vax till mina nubuckskor (vandringskängor).

Jag brukar fetta in dem först och ha på vax dygnet efter.

För att slippa missfärgningar etc i nubuck, och ett hållbart skydd använd minkolja. Lite dyrt ca 65 kr för en liten burk, men väldigt drygt och skorna håller länge.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 347
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
837
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 616
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar