Nu vill jag ha tips och råd om dessa täcken!

G

GUSTUR

StormBreaker Plus Combo

StormBreaker Plus

Winter Typhoon Combo

Winter Typhoon Half Combo

Hug Turnou Rug

Är det nån som har provat dessa? Storleksmässigt, kvalitet, passform osv??
Tacksam för svar... :banana:

Jag har Shires Stormcheeta Combo till mina hästar. Det är ju samma modell som på de Combotäcken du frågar om. Mina hästar har helt avskalad man fram till halva halsen. Halsdelen ligger och skaver emot hela tiden när de rör halsen. De har dock inte skav eller ont av det, men det ser ju inte klokt ut!! Jag var borta en månad efter jul och slängde på dessa nya täcken innan jag åkte och när jag kom hem så var skadan redan skedd :( . Annars fungerar modellen jättebra. Jag undrar om halsar som man knäpper fast i täcket är bättre (typ Mark Todd variant). Mina hästar brukar ha strl 155, eller 6.9 i Horsware. Jag tror att jag har strl 81 av shiretäckena.
/puppan

Lät ju inte trevligt!
Synd, tyckte annars att de täckena såg trevliga ut...

Okej jag har alltså ingen aning om vad täcket heter men det är iallafall Shires regntäcke, vanlig hals med 100g fyllning. Vi är faktiskt jättenöjda med det i förhållande till priset!

Okej det är inte hundra i passformen men ligger helt okej och... det är faktiskt VATTENTÄTT! Och det är ju svårt att få tag på täta täcken, speciellt i den prisklassen. Vi tänker försöka få tag på täcken som har lite högre kvalitet, som ligger bättre, men dessa täcken är super att ha tills vi hittat ett annat.

Jag måste bara säga en sak, fast det inte var de täckena du frågade efter... Vi har två Thermo Master rain täcken, och de har aldrig läckt, alltså inte ens lite grann, utom när det var trasigt... :) Jag tror folk underskattar billiga täcken ibland, för de är verkligen helt super, och ingen av hästarna har fått skav av dem.

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett halvblod som passar perfekt i stl 145 HW Rambo Original med v-knäppning (Supreme fungerar också, i alla fall på äldre...
Svar
11
· Visningar
692
Senast: Lemeie
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en dröm om att skaffa en egen häst sen jag var typ10 år. Men i den åldern var det ju såklart bara en dröm. Nu är jag...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
38 667
Senast: ameo
·
Gnägg Jag är en återvändare till stallet. Jag hade min första ridlektion på många år ikväll. Vilket kändes helt underbart❤️🐎 Till problemet...
Svar
17
· Visningar
1 598
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka