Nu vill jag diskutera försäkringskassan.

Återigen : DU HAR JU INGEN HÄST och har inte haft på åratal . Varför argumenterar du här så idogt i presensform att du har häst ?! Blir ju absurt när du tydligt många gånger i alla övriga trådar poängterat att du inte längre har någon häst.
Och vad vet du om vad jag planerar att köpa? Jag har kvar min hästs försäkringspengar och har råd att köpa ny häst. Men du kanske är mer insatt i mitt liv än vad jag är och vet vad jag planerar. Och på åratal? Du vet mer än mej, intressant.

Skärpning..... Jag är frisk men jag kan ändå fatta att det är skillnad mellan att vara sjuk och att vara arbetsför så du behöver ingen egen erfarenhet och du behöver inte vara nån Einstein heller för att fatta det

Och om dom inte KAN arbeta då måste samhället ändå se till att dom inte blir till andra klassens medborgare simple as that

Gillar du inte det kan du alltid flytta ut i vildmarken och gömma dig från civilisationen och sluta betala skatt om det svider så hårt att fattiga människor tillåts ha ett liv och meningsfull fritid

Varför är du så otroligt otrevlig i samtliga dina inlägg ?
Som jag reflekterat över tidigare i tråden så finns det massor med folk som inte kommenterar men ändå läser här. Och - som också reflekterat - det finns många här som kommenterar och debatterar frågan som själva har erfarenhet av sjukskrivningar och problematik, även om de inte väljer att vädra sina egna liv eller omständigheter gällande det.

Så dina antaganden om att folk sitter och öser ur sig saker de inte vet ngt om tycker jag blir oerhört naiva, i kombo då med din aggressivitet i frågan.

Och vad vet du om vad jag planerar att köpa? Jag har kvar min hästs försäkringspengar och har råd att köpa ny häst. Men du kanske är mer insatt i mitt liv än vad jag är och vet vad jag planerar. Och på åratal? Du vet mer än mej, intressant.

Hur fasen läser du ?!
Du motiverar sida upp och sida ner att du i present tense har häst . När alla vet att du utifrån egen utsago inte har någon häst sen åratal .

Det är väl för bövelen ingen som bryr sig om huruvida du möjligen planerar att köpa ny häst framöver osv ! Som sagt - ingen har haft nån åsikt om att potten av bidrag inte står bidragstagaren fritt att fördela hur den själv väljer.

Hur fasen läser du ?!
Du motiverar sida upp och sida ner att du i present tense har häst . När alla vet att du utifrån egen utsago inte har någon häst sen åratal .

Det är väl för bövelen ingen som bryr sig om huruvida du möjligen planerar att köpa ny häst framöver osv ! Som sagt - ingen har haft nån åsikt om att potten av bidrag inte står bidragstagaren fritt att fördela hur den själv väljer.
Igen, åratal?

Det är MINST två år du påtalat det .
Vad nu det exakta datumet/året spelar roll här utifrån hur du argumenterar i tråden.
Du verkar inte förstå alls vad NÅGON som bemöter dina inlägg i denna tråd rätt tålmodigt försöker illustrera.
Sluta skriv om mitt liv som om du vet nåt om det. Skriv på pm istället om det är mig du vill diskutera och hur jag lever och hur och vad jag planerar. Om det nu är så himla intressant för dig att du måste veta vad exakt jag gjort och hur jag haft häst sen dess och planerar att göra sen jag tog bort min häst. Jag har haft häst i större delen av mitt liv, och jag kommer se till att ha häst i resten av det också.

Sluta skriv om mitt liv som om du vet nåt om det. Skriv på pm istället om det är mig du vill diskutera och hur jag lever och hur och vad jag planerar. Om det nu är så himla intressant för dig att du måste veta vad exakt jag gjort och hur jag haft häst sen dess och planerar att göra sen jag tog bort min häst. Jag har haft häst i större delen av mitt liv, och jag kommer se till att ha häst i resten av det också.

Hörrudu. Jag är inte varesig ute efter dig eller intresserad av att skriva pm till dig .
Det finns INGEN i denna tråd som lär ha den inställningen . Ditt eget deltagande i tråden är det som genererar svar du får . Varken mer eller mindre .

Hörrudu. Jag är inte varesig ute efter dig eller intresserad av att skriva pm till dig .
Det finns INGEN i denna tråd som lär ha den inställningen . Ditt eget deltagande i tråden är det som genererar svar du får . Varken mer eller mindre .
Du är uppenbarligen inte ens medveten om att du skriver till mig och om mig i var och vartannat inlägg du gör. Så som sagt, lägg ner att skriva saker som inte stämmer om mig. Du har ingen aning om vad jag har i mitt liv och inte. Så skriv inte ett enda inlägg till om mitt liv och vad du tror dig veta vad det innehåller just nu eller vad det innehållt sen jag tog bort min häst. Du har ingen aning om hur saker och ting ligger till runt det så lägg ner. Skaffa ett annat intresse än att hugga på mig och skriva som om du vet nånting.

Du är uppenbarligen inte ens medveten om att du skriver till mig och om mig i var och vartannat inlägg du gör. Så som sagt, lägg ner att skriva saker som inte stämmer om mig. Du har ingen aning om vad jag har i mitt liv och inte. Så skriv inte ett enda inlägg till om mitt liv och vad du tror dig veta vad det innehåller just nu eller vad det innehållt sen jag tog bort min häst. Du har ingen aning om hur saker och ting ligger till runt det så lägg ner. Skaffa ett annat intresse än att hugga på mig och skriva som om du vet nånting.
Deltar man i en tråd med inlägg som dina får man räkna med (mot)hugg.

@Grazing återigen : du verkar inte förstå något alls ang. det folk kommenterar utifrån dina otroligt många inlägg här i tråden . Självklart får du svar och diskussion utifrån dessa .

Dina ”uppmaningar” etc att ”skriv inte till mig” osv rystar jag på huvudet över .

@mackan har lika stor rätt som dig att skriva i tråden.

Men då skulle du ju få ännu mindre pengar för att hålla häst?

Idag räknas det in i ersättningen att tandvård kanske kostar 300 kr per månad (min värdering). När det blir fritt minskas totalbeloppet med den summan. Du får helt plötsligt 2700 kr "bara" istället med samma hårda prioriteringar, men fri tandvård enligt ordination. Så det är vad jag menar, för dig verkar det ju inte bli någon lättnad med en sådan reform.
Jag tror att du blandar ihop det sjukersättningen är inte beräknad på något annat än tidigare inkomst och sedan ett procenttal av det. Försörjningsstödet är däremot individuellt. Försörjningstödet är högre än lägsta nivån i sjukersättningen.

@mackan har lika stor rätt som dig att skriva i tråden.
Fast det är rätt trist att börja angripa en användare personligen och använda hen för att statuera exempel. Speciellt om användaren redan berättat att hen mår dåligt och vill lämna tråden. Då kan man väll vara lite schysst och släppa @Grazing och lämna henne ifred. Diskussionen har ju redan gått arton varv och det känns som att det mest ska hackas nu.

Det är skillnad på lyx som bara en liten andel av mänskligheten har råd med och att ha ett liv och en meningsfull fritid. Man kan inte kräva det förstnämnda utan att kunna finansiera det.
Fast om en person lever på lägsta tänkbara ersättning och ändå lyckas att hålla en häst för sin egen själsfrids skull, genom att minimera alla kostnader för såväl boende och hushåll, som för att ha hästen - vem är du då att förvägra den personen att ha en häst?

(de där 3000 kronorna per månad som lyxhästhållningen tydligen kostar - det håller jag alla mina 9 hästar för... Vilket bevisar att man, genom att prioritera och planera rätt, kan ha en häst betydligt mycket billigare än för 3000 kr/månad)

Och det var ett inlägg du verkligen kände för att du ville bemöta?

@Grazing såhär är det :
Endera accepterar du att forumet du väljer att uttrycka dig i fungerar som det gör . Eller så väljer du att skriva mindre . Eller något däremellan.

Dina senaste poster ang att du anser att jag bör vara tyst eller pma dig osv är helt uppåt väggarna !
Du har helt missförstått vad forumet är inkl din egen roll i diskussioner utifrån det forumet . Du verkar dessutom ha väldigt svårt att förstå/se sammanhanget folk svarar dig trots att svaren är genererade utifrån det du själv valt att skriva i tråden !

Det är ingen som betett sig illa mot dig - men ja - dina inlägg och åsikter och resonemang har många reagerat på utifrån debatten och bemött/motiverat .

@Grazing såhär är det :
Endera accepterar du att forumet du väljer att uttrycka dig i fungerar som det gör . Eller så väljer du att skriva mindre . Eller något däremellan.

Dina senaste poster ang att du anser att jag bör vara tyst eller pma dig osv är helt uppåt väggarna !
Du har helt missförstått vad forumet är inkl din egen roll i diskussioner utifrån det forumet . Du verkar dessutom ha väldigt svårt att förstå/se sammanhanget folk svarar dig trots att svaren är genererade utifrån det du själv valt att skriva i tråden !
Det jag inte förstår är vad du får ut av att skriva ut saker om mitt liv som för det första inte stämmer och som för det andra inte har med någonting att göra. Du skriver så konstiga orelevanta saker om mig som inte har med nånting att göra.

Varför ska jag acceptera att du sprider runt saker om mitt liv som inte stämmer och som du inte vet något om? Liksom vad får du ut av att skriva nånting om mig och mitt liv? Och jag skriver till dig att om du nu är så intresserad att du vill veta och tror dig veta saker om mitt liv och min vardag och vad som händer och vad som hänt osv det senaste så föreslår jag att du skriver till mig via pm då ingen annan har med det att göra i denna tråden.

Jag har bara skrivit i denna tråden om huruvida det går att ha häst när man inte jobbar, det är vad jag skrivit om. Som jag haft som sagt större delen av mitt liv. Och att jag tycker att tandläkare bör fungera som övriga sjukvården, det är vad jag skriver om. Sen vad som exakt är situationen just nu i mitt liv och vad jag äger och inte äger för stunden, är hyfsat orelevant.

Men hacka på mig gärna, men gör det via Pm istället. Jag förstår inte vad du liksom får ut av att göra det i denna tråden.

Senast ändrad:
Snälla du .
Jag tror du läser in saker som inte riktigt finns.

Lägg ner och släpp det.

Det finns ingen här som vet något om dig annat än det du själv skriver och delar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

• Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst

Omröstningar

• Tvättstugedrama