Nu var det klippt

Glimfeather

Trådstartare
Jag har faktiskt KLIPPT min beardis nu :eek: :cry: :D Jag kan inte bestämma mig för om han blev fin eller ful. Men jag orkade verkligen inte borsta honom mer så han fick bli korthårig. Väldigt korthårig faktiskt... Lånade stallägarens lilla klippmaskin :o Men han får ha täcke tills det växer ut lite :D Jag sydde ett medan jag var i farten :D Men jag ska inte förneka att jag faktiskt grät en skvätt medan håret ramlade av :cry: Fast benen, svansen och lite i ansiktet fick han behålla faktiskt... Ojoj, måste verkligen bearbeta det här nu...

Sv: Nu var det klippt

Oj! :D
Har du ingen bild på den nya frisyren?

Skulle vilja se hur den ser ut med långpäls på ben, svans och huvud :) (Ser framför mej en stor Chines crested! :rofl: :o

Det gör jag också :crazy: Men ni får bog vänta tills nakenhheten har växt ut lite, annars kommer ni kalla mig djurplågare :p MEn han trivs förvånansvärt bra i sin pälslöshet :D

Bild nu :bump:

Minns att Ronja blev mycket spralligare när all hennes päls var borta :D

Vad har du gjort :mad: Beardisar ska ha en massa päls :smirk:

ush, vet inte om jag vågar det. Kommer säkert bara få en massa dräpande kommentarer :crazy: Ni säger att han var finare innan och att jag skulle tänkt på pälsen innan ajg skaffade beardis och så kommer jag börja gråta för att jag ångrar mig :cry:

Jag vet :cry: men vad gör man om man är jättestressad och håller på att bryta ihop och känner sig som värsta djurplågaren för att man inte hinner eller orkar borsta sin ögonsten?

Okej, men lova att inte säga något dumt för då kommer jag börja gråta, allvarligt alltså. Obs, han ser kal ut, men det är han inte.
Före
IMG_0701.jpg

Efter
Bild002.jpg

Bild! Jag lovar dig att iallafall inte jag fäller en dräpande kommentar. Helst skulle jag vilja raka ner min Cockerspaniel till päls nakenhund. Att borsta ut tovor är inte det bästa jag vet.
Fast eftersom det är vinter nu så tror jag att jag väntar med nakenhunden till våren. Nu så ska han iväg och klippas, inte nakenhund men rejält. Han får väll gå med täcke tills det växt ut igen. Våran förra cocker rakades. Han såg ut som f*n men skönt tyckte han att det var iallafall ;)

Och man köper ju en hund för dens personlighet, inte dens päls. Eller hur? ;)

Precis, men många tycker att man ska tänka på pälsen innan man skaffar hund. det tycker jag också och vi har alltid haft beardis så jag visste vad jag gav mig in på och egentligen tycker jag att det är jättemysigt att borsta min lille bebis :) (skulle jag annars köpt en borste för 700 ;)) Men man kan ju inte veta hur ens liv kommer se ut i 15 år framöver och just nu prioriterar jag att han ska må bra och det gör han även om han har kort päls.

Senast ändrad:

Han blev ju söt :)
Och om du skulle ångra dig, pälsen växer ut igen :p

Hi hi! Vad söt han blev på huvudet! :D Gillar ansingen av mustascherna! ;)

Det är klart, skulle jag möta er på stan skulle jag undra vad det var för lustig ras som kom gående, och det är väääl kort på kroppen, men så hemskt tycker jag inte att det blev! ;)

Pojkvännen klippte sin new foundland eftersom hon hade fått dreads under hela magen bl.a. :smirk: Riktigt kort blev det under mage och på benen; blev nästan som en pudeltofs på svansen också om jag inte minns helt fel! Men det hade nog behövts ändå, då hon lätt fick fukt- och värmeeksem.

Senast ändrad:

Ja, jag lånade ju stallägarens klippmaskin, haha. Samma som man använder till häst. Men det kommer inte ta lång tid innan det växer ut några millimeter och det är inte så kallt här ännu :)

Det värsta är ju att nu måste jag köpa ett strasshalsband i pastellmetallicfärgat läder och det är svindyrt :p

Tur att min halvbeardis bara har halvbeardispäls!

Men han har ju personligheten kvar det är ju inte utseendet som gör hunden så det spelar ingen roll om han är klippt!

Två gånger om året rakar jag mina hundar.
(2 beardisar och 1 bearded/border collie.) Det gör jag på ett hundtrim. Allt rakas utom svansen. Okey att dom ser roliga ut just då men efter 2-3 veckor börjar dom se ut som dom var valpar. Jag tycker du ska klippa huvud och ben också så blir helheten bättre men ta inte svansen helt för då ser den ut som en pinne utan spara ca 4-5 cm: Sen är det så att ska man ändå inte ställa ut sin beardis så är hunden ändå en beardis i sättet och det är väl för deras underbara personlighet man skaffar en. Det gör jag i alla fall.
carina

tror inte jag har några bilder när dom är nyklippta men jag har bilder. Men jag vet inte hur jag gör för att lägga ut dom i bukefalos, Kan du instruera mig?

Liknande trådar

Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 893
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 221
Senast: skuggi
·
Hästvård Något jag fick lära mig tidigt i livet är att ta ansvar för mina djur. Nu denna dag har jag fått det tunga beslutet att ta bort min...
Svar
2
· Visningar
1 151
Senast: Donnaline
·
Övr. Katt I måndags fick min förra älskade katt Isak somna in. :cry: Han var mitt första "riktiga" husdjur, vi köpte honom från en...
Svar
8
· Visningar
1 218
Senast: Yossarian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama