Nu ska vi bädda...

T

Texas

nu tänker jag börja med torv eftersom mina spånbalar får egna ben ibland! Nu kan jag spåra vem som tar torven:rofl:!
problemet är bara att jag aldrig andvänt torv, tycker det ser så himla tråkigt ut..:( kalkar man golvet först? Har man alltid "bädd" när man har spån, man liksom inte mockar "vanligt"?! Lär mig nu hästmänniskor!!! Tack:)

Sv: Nu ska vi bädda...

Jag har torv för första gången nu i höst.

Det har liksom utvecklat sig själv hur jag sköter "bädden". Jag mockar ut skiten varje dag, men väntar med att ta det blöta tills det "tittar fram" själv - dvs 1-2 ggr/vecka. Tror de andra i stallet gör ungefär likadant.
Har skapligt tjockt med torv i boxen och en häst som inte gräver.
Ingen kalk i botten. Det luktar inte det minsta, inte ens när man tar ut det blöta! :bow:

Det tog dock ett tag innan hästen vande sig, han städade inte alls höet i början. Nu är det betydligt bättre städat, men jag tror inte han gillade att få torv i munnen. Vanesak troligtvis.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 479
Senast: anna_panna
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 414
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 053
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama