NU så äntligen :)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare carro_parro
  • Startdatum Startdatum
C

carro_parro

nu så har Greta äntligen fått ett sto föl :D men det vart inte riktigt som vanligt, fölet klev aldrig upp :confused: vå stackars lilla bebis har så stor kropp och så långa ben så det gick inte. Hon har fått en massa mediciner av veterinären. Det är som en stor boll under magen där navelsträngen sitter och ur där så kommer det urin.. och hon hadde lite förstoppning. :cry: så vi har matat henne första dygnet och hjälpt henne upp på benen.
Men nu så har hoppet kommit :Dhon är tre dygn och nu så kan hon stå själv och hon kan gå (fast det med en ganska rolig stil :)) men hon har lite svårt att ta sig upp. Hon gör som korna.
så kanske nu till helgen så ska vi släppa ut henne på bete :banana: ..... man blir så glad och man tackar gudarna för att vi fick ha kvar vårt lilla föl :bow:

Liknande trådar

N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
7 157
Senast: kebabbert
·
Avel Vi är sju familjer som bor på en gård (inget kollektiv alltså utan alla familjer har varsin lägenhet). Klockan var ungefär halv två på...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
15 750
Senast: Aliche
·
S
Hästvård Nu är jag så trött på alltihop! Min häst skadade sig i Maj, förstärkningsbandet vf. Jag har nu hållt på hela sommaren med göra små...
Svar
19
· Visningar
1 532
Senast: Smilla96
·
Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
2 103
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka