Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Tackar! Åhh.. du kanske kommer ta tillbaka det där med att jag får rådfråga när du alltid har 14-22pm från mig när du loggar in ;) Hehe.. men nejdå, skojja bara.
PM:a gärna, det är det aldrig någon som gör till mig :crazy: :)
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Åh grattis !!

När jag blev gravid ÖNSKADE jag tvillingar men det var inte det :D När jag sa det till familjen (att jag ville att det skulle vara 2) fick jag bara en massa 'ååå vad jobbigt och det får vi väl hoppas att det inte är' men jag vidhåller att jag GÄRNA skulle haft tvillingar :love: Jag måste få säga GRATTIS och lyssna inte på alla som gnäller om hur jobbigt det kan bli, det är ju DUBBEL GLÄDJE !

Grattis igen !! Och glöm inte magbilden :D
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Men så roligt, grattis!:love: Det kommer att gå bra, jag tycker faktiskt att jag i mångt och mycket haft en lättare resa än många med ett barn i taget genom att mina barn varit så väldigt nöjda. Det som har varit tungt har varit det rent fysiskt tunga, att bära två babysitters gav definitivt risk för gorillaarm. Det var också tungt under värsta separationsfasen då jag var tvungen att bära ett barn i taget ner för trappen och båda han bli ledsna trots att jag racerrusade för att hämta den sista.

Nu till tipsen (som fungerat för oss);

1. Barnvagn- vi köpte en begagnad ORA med mjukliftar och solskydd som vi var helnöjda med.
2. Synka- när ett barn vaknar väcker man det andra så hamnar de automatiskt i synk, samma med matning. Det innebär att du kan sova tillsammans med dem.
3. Vi bar barnet väldigt lite utan satt ner och höll dem i famnen. Jag sydde ett tjockt fleeceöverdrag där jag stoppade in ett tjockt täcke och där spenderade vi en hel del tid, jag drog barnen på filten när vi bytte rum
4. Dubbelamma, underbart och praktiskt. Jag ammade allt som gick och sedan fick de påfyllning i flaska av antingen utpumpad mjölk eller ersättning. Att barnen är ordentligt mätta borgar för att de blir nöjda och gör sömnen bra.
5. Gåstolar när det blir dags, fantastiskt roligt för barnen, lägg gärna upp "stationer" med grejer de kan undersöka.

Nu kommer jag inte på något mer just nu, lycka till med magen (jag är 1.60 lång och slutade mäta omkretsen på magen när den översteg 1.40, har dock knappt några bristningar alls!).
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

GRATTIS !

Jag har också tvillingar, fast de är stora nu, fyller 18 år nästa gång !

Du har fått en massa bra tips redan.

För mig så var jag mindre med mina tvillingar än med enlingen som kom ett par år senare.
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

GRATTIS!!

Tvillingar lika med dubbel glädje!!

Jag har inga själv men en ´kompis till mej har ett tvillingpar. De tjejerna föddes när den äldsta fyllde två år. När hon fick veta att et var tvillingar grät hon först av panik eftersom hon hade en 1,5 åring hemma. Men snart vart det bara roligt!!

Jag var och hälsade på min kompis när hon hade varit hemma två veckor och det syntes inte på henne att hon överhuvudtaget fött barn.. (orättvist;))

Tvillingarna är nu 2,5 och det är fullfart hemma hos dom kan man säga, men de leker ju med varandra alla tre och det verkar fungera bra.

Det ända problemet är väl att jag inte kan se skillnad på dem:D.

Grattis igen och lycka till!!
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Efter juli ska jag återkomma med om de va en bra ide eller inte att få två på en å samma gång ;)

Jag ska i ärlighetens namn säga att du nog inte kommer att tycka att det var en så bra idé, hela tiden! Men mellan de gångerna så är det UNDERBART!!! :love:

Många säger "åhh vad kul men oj vad du kommer bli sliten"
vad säger man då liksom? Tack och håll tyst?

Man ber dem hålla käft! ;) Det är bara att vänja dig. Tror inte det finns någon som får så mycket negativ feedback som en som väntar tvillingar. Oj, så jobbigt, hur ska du göra när båda behöver bytas på, hur gör du när de gråter båda, hur gör du när du ska mata båda....dumma frågor får man mängder av! Men det är bara att slå ifrån sig! Det kommer att gå strålande och när andra har sina enlingar klängandes på sig så kan du se dina lugnt leka med varandra! :angel: :D

vad har ni för erfarenheter av det? Det är ju inte utan att man blir lite nervös inför att klara av två små underbaringar på en och samma gång. Vad vill jag med tråden? tjaa bara höra från er som har mer erfarenhet än jag om just tvillingar.

Någon?

Jag vill till sist önska grattis och lycka till med allt! Vi är några stycken här inne som kan antingen bekräfta eller dementera alla fördomar det finns när man väntar tvillingar! Har du något du undrar om så är det bara att fråga!

Tänk, du har TVÅ bebisar i magen! Är det inte hissnande underbart!? :love:

/Timsetim, mamma till HA som blir 2 i april! :love:
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

åh vad mysigt!! :love:

jag ska själv iväg o titta snart om jag har 2st i magen... misstankar finns då den blivit väldigt stor magen redan :eek:
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Har ingen som helst erfarenhet av tvillingar, men grattis!
 
Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR

Jag fick tvillingar för åtta veckor sedan. Eftersom jag inte har barn sedan tidigare så har jag ingenting att jämföra med men vist undrar man vad de som "bara" har ett barn gör hemma hela dagarna. Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan men känner stor lycka över att jag nu har två barn och är "färdigavlad", nu kommer det bara att bli roligare och roligare och jag behöver inte var agravid igen för att få syskon - perfekt.
En stor fördel är att det finns barn åt alla att mata och gosa med när far- och morföräldrar kommer på besök. Vi har redan från början matat även med tillägg i flaska så att pappa eller släkten kan mata när som helst. För mej har det varit nödvändigt att kunna rida, åka och handla eller träffa folk utan att titta på klockan och undra när jag måste amma. ¨Barnen har redan nu glädje av vrandra, de sover tätt intill varandra i spjälsängen och har fram tills nu legat i samma barnvagnslift och sovit men nu har de vuxit ur en lift.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 070
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 664
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 531
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 796
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp