Nu kör det ihop sig!!

aztecaqs

Trådstartare
Ja det kör ihop sig ganska "bra" i sommar... Och behöver därför lite tips och hjälp. Jag ska vara hos pappa 4-5 veckor i sommar. Jag ska inte på ridläger. Sen är det så att jag funderat länge nu på att tävla distans och kanske vara med i Rubertusjakten här nere i Skåne till hösten, och vill därför träna i sommar med min welsh.

De första 2 veckorna på sommarlovet, (sommarlovet är från den 12juni till den ? :confused: ? ja det är ca 9 veckor framåt......) Jaja de 2 första veckorna ska jag och pappa till stockholm.... Men sen är det er jag tänkte fråga hur är det bäst att lägga upp resten av veckorna hos pappa, och träningen...? Jag vill ju jätte gärna vara hos pappa. Och min Welsh måste ju få lite sommarvila också. Har en kompis som kanske kan ta honom på bete, han behöver nämligen lite hull. Vad är bäst för hästen av de alternativ jag har?

JÄTTE Tacksam för svar!! :bow:

Sv: Nu kör det ihop sig!!

när jag fick egen häst så gjorde jag valet att skita i pappa! Ville han träffa mig så fick han åka till mig :D

stackars honom tänker jag så här i efterhand, dumpad av en häst :p
men det var mitt val iaf.

Det är så att tyvär är min mamma och pappa dödsfiender och lite svårt att träffa varann, alltså kan han inte komma hit. :p Såklart går hästen för en massa och jag vill göra så mkt jag kan för att få vara med honom och träna mm. :love:

Men jag tycker själv inte man ska sätta djur framför människor, som faktist är vårt närmsta. Men om man vill så kan man såklart välja bort det, men det vill inte jag. Och jag har aldrig varit en sådan person som har lätt att välja och i detta fallet blir det för stora känslor om jag ska välja bort någon av dem. :cry:

*Inte deppa* :cool:

Hoppas på fler svar!! :D

Du var en klok person! Så klart du ska passa på att vara med din pappa när du har chansen.

Jag förstår inte riktigt när du menar att du är borta från din häst, men rid när du kan.
Det du får tänka på är ju att inte rida för tufft om han stått i flera veckor.

Är hästen vuxen och frisk, och har en bra grundkondition nu så tappar han inte alls mycket av att dra ner på ridningen nån månad eller två.

Och du, behöver han mer hull så öka foderstaten nu, och vänta inte tills sommarbetet.

Du har kanske fördelen att ha en bra pappa? då förstår jag att du väljer pappa framför hästen... jag hade (har) inte den turen, Min pappa tycker han har gjort sin enormt viktiga uppgift mkt bra när han ringer och pratar med mig 5 min/månad, eller om han nångång kommer ihåg att ge mig julklapp/födelsedagspresent, nu är jag ju vuxen och bryr mig inte så mkt längre... men jag valde hästen framför pappa då, ett för mig väldigt lätt val!

Du har kanske fördelen att ha en bra pappa? då förstår jag att du väljer pappa framför hästen... jag hade (har) inte den turen, Min pappa tycker han har gjort sin enormt viktiga uppgift mkt bra när han ringer och pratar med mig 5 min/månad, eller om han nångång kommer ihåg att ge mig julklapp/födelsedagspresent, nu är jag ju vuxen och bryr mig inte så mkt längre... men jag valde hästen framför pappa då, ett för mig väldigt lätt val!

Förstår, jag vet en annan tjej som har samma problem... :( Men jag tycker verkligen om min pappa! :love:

Du var en klok person! Så klart du ska passa på att vara med din pappa när du har chansen.

Jag förstår inte riktigt när du menar att du är borta från din häst, men rid när du kan.
Det du får tänka på är ju att inte rida för tufft om han stått i flera veckor.

Är hästen vuxen och frisk, och har en bra grundkondition nu så tappar han inte alls mycket av att dra ner på ridningen nån månad eller två.

Och du, behöver han mer hull så öka foderstaten nu, och vänta inte tills sommarbetet.

Hehe tack :P

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 595
Senast: Enya
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 733
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 409
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar