Det förstår jag att du inte avser, och jag är ärligt talat lite överraskad över styrkan i budskapet från dig att det är så VIKTIGT ATT HA RESTRIKTIONER FÖR DENNA GRUPP I SAMHÄLLET samtidigt som du är så ovillig att nyansera det med att också nämna vilken typ, i vilken omfattning, hur kontrollen ska ske osv. Du har tidigare varit en av Bukes mest framträdande liberaler och även om jag känner till att du lämnat Partiet så tänker jag att ditt liberala värnande om balans mellan stat och individ inte har lämnats för det. Jag skriver inte så menat som ett påhopp, utan för att jag är uppriktigt bekymrad över att hetsen att "sätta dit de där" har blivit så stor i samhället, och du råkar bara vara ett exempel på det som överraskar mig, utan att du för den skull i sak uttryckt något extremt jämfört med andra.
Många verkar i princip likställa att inte vaccinera sig så fort man erbjuds med kriminellt beteende. Var är nyanserna undrar jag få. Och det är förstås ren spekulation från min sida, men de onyanserade kraven på hårda restriktioner inom detta område tror jag tyvärr kommer klumpas ihop med hårda tag även inom andra områden. Det är därför jag tjatar om nyanser, att väga och balansera flera tankar men att samtidigt också våga säga något om hur man tycker ett rimligt samhällssystem ser ut. Experter kan bara ge svar på enskilda sakfrågor, acceptansen av sammanvägningen måste i ett demokratiskt samhälle förankras hos medborgarna.