Nu kan hon tituleras KÖRHÄST!

Sv: Nu kan hon tituleras KÖRHÄST!

Vänta du bara, så fort jag får tillbaka min rockard ska jag skryta lika mycket om min lilla pärla :love:

Min älskade Dimma kan nu äntligen sägas vara en körhäst! :D

Förra veckan drog hon rockarden en kort stund med medhjälpare, och idag har vi varit ute och kört på riktigt. :) Hon är hur trygg som helst ivagnen, trafik, tvära svängar, ryggningar, you name it! Hon är helt enkelt fenomenal. Det finns verkligen inte mer att önska.

QUOTE]

Grattis!!! Hon ser så fin ut din Dimma! Å ni ser lika nöjda ut bägge två! Längtar så tills Ronja och jag är där oxå! Hoppas vi ses ngt i helgen!!! Mvh/ Pernilla

Vänta du bara, så fort jag får tillbaka min rockard ska jag skryta lika mycket om min lilla pärla :love:

Det hoppas jag verkligen att du kan göra! :D (Dock ser jag inte särskilt mkt fram emot att lämna tillbaka rockarden till dig... :angel: Vet inte hur jag ska övertala Stybbe till att köra iväg mig och Dimma så ofta som vi vill köra, eller att få honom att bygge en till oss. NU! :crazy:)

Grattis!!! Hon ser så fin ut din Dimma! Å ni ser lika nöjda ut bägge två! Längtar så tills Ronja och jag är där oxå! Hoppas vi ses ngt i helgen!!! Mvh/ Pernilla

Tack så mkt! :D Nu hoppas jag bara tt det blir lika lätt med hennes lillebror, men det kan jag väl drömmaom. Kanske kan hans utanpåliggande nerver växabort, kanske inte... :crazy:

Hon är e Vikt, ue Lindar. En fin häst, om än ngt grov, men framförallt ett TOPPENTEMPRAMENT! :love: Min drömhäst! Hon skall visas på söndag i Nossebro,och vi hoppas på att hon skall höjas iaf 1p och bli klass 1, men vi får väl se...

Ska hålla tummarna. Visade min nordis i lördags och hon höjdes med 1 poäng och blev första klass så jag var supernöjd :)

Hur gick det med Dimmas visning då?
Grattis till klass 1 Gadriel! Tussan fick oxå 38 poäng, men jag är liite besviken ändå.. Nåja jag fick ju pris för bästa visning iaf!!

Den gick SÅ HÄR BRA!!! :banana::banana::banana:

Jag är JÄTTENÖJD med resultatet, så nu kommer jag inte bara skryta om hur duktig hon är, utan också hur fin hon är! :angel: "Nordsvensk deluxe" :smirk:

Dimma fick 8,8,7,8,8=39p

Mått: mankhöjd 160cm, B.o 213, K.37, Sk.8,4
"stor mkt bra körhästmodell, bra selläge och bål, sluttande kors. Tät fram, bred bak. Taktmässig skritt, bogfri vägvinnande trav. Välskött och välhanterad."

Dessutom fick jag beröm för att jag hade hjälm och blev beodrad att låta henne gå i avel omgående. Domaren tyckte att hennes stam var ovanlig för den här delen av landet, och att vi behövde få in det här blodet, sas. Får han bestämma, så ska hon till Kronprins nästa år (eller helst i år, men hon har precis gått ur brunst, så det är inte att tänka på för min del!)

Jag är jätteglad och nöjd på alla sätt med min härliga häst! Hon var naturligtvis blankast på hela premieringen , jag och min eminenta medhjälpare stod och putsade på henne halva natten och flera timmar tidigt i morse! Bilder kommer...

Här kommer lite bilder!

Uppvärmning inför visningen:
13011809.jpg

Träningsuppställning utomhus:
13011812.jpg

Inför domaren:
13012577.jpg

Hon är jätte fin! :) Snyggt klädd är du oxå, men varför har du hjälm? Ett tips, jag tror hon skulle se mer fördelaktig ut om hon stog jämsides med frambenen, och bara "öppet" med bakbenen. Förr skulle man ju alltid ställa dom så som du ställt henne, med helt öppen sida, men nu går fler och fler över till att dom ska stå paralellt med frambenen, dom får snyggare hållning då :)

Tack! Självklart måste även jag se snygg ut för att matcha hästen, till skillnad från alla andra i jeans och keps, menar jag! :D Man bör ha hjälm när man visar häst, av ren säkerhetsrutin. Dessutom uppskattas det av domaren :angel:

Visst får hon bättre hållning om hon står som du beskriver, men nu gjorde jag precis som jag blivit lärd av den proffs-visare vi var på kurs hos nyligen...

Proffs-visare? Finns det folk som lever på att visa hästar? Hur många måste man ha visat för att bli utnämnd till proffs?

Vart var det någon stans (utställningen alltså)? Det är väldigt likt Nossebro's ridhus...

det ÄR nossebros ridhus! :D

Alltså proffsvisare är mitt ordval. ;) Jag vet inte vad han kallar sig själv. Han håller dels kurser i att visa häst, tränar andras hästar inför visningar och visar på premieringar och utställningar, mestadels halvblod har jag förstått. Han har många uppdrag och tar ganska bra betalt :angel:

Aha! Vi är där och tränar ibland :) Jag har ju fött upp och ställt ut mycket shettisar och på hösten har dom shettisutställning där och då brukar jag få vara med och hjälpa till att visa, tyckte väl det var väldigt likt :)

Ok, ja du gör ju som du tycker känns bäst, halvblod kan jag förstå att man ställer så, dom har snygg hållning iaf, men grövre ponnyer (har ju hållt på mycket med fjording och shettisar) får en betydligt mindre fördelaktig sida, men det var ju som sagt så man skulle ställa hästarna förr, så många håller nog fast vid det :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka