Nu har valparna kommit!! *vavva*

Sv: Nu har valparna kommit!! *vavva*

Grattis :laugh:, åh vad söta :love:
Man kanske skulle byta ras ;) tänk vad hundmat jag skulle spara :eek::D

En liten uppdatering.

Idag har de öppnat ögonen!!

Annars mår de primafint allihop. Diar bra och Stacey sköter sin mammaroll som sig bör.

Bilder tagna idag!!

normal_12kullen4.jpg

Av någon anledning ser det ut som jag håller honom helt galet, men det gör jag inte. Fattar inte varför, men ni får ju se honom i alla fall. Blå ögon dock pga blixten. Tänk inte på det avskavda nagellacket. :angel:
normal_12hannen.jpg

normal_12kullen3.jpg

Snart är det dags att skaffa dem namn också?? Ska vi ta det i denna tråden eller ska de få en helt ny tråd till det??

Senast ändrad:

Ja, nu börjas det!! Så smått.

Men de är fortfarande helt tråkiga som bara sover och äter hela tiden. Men de växer så det knakar och det är bra. Men jag längtar tills de är 5-6 veckor och man kan se hur de ser ut och gosa lite med dem.

Häftigt att alla tre är så mörka när mamman har så mycket vitt.
jag antar att pappan är mörk.

Ja, pappan är black & tan. Staceys pappa är black & tan och hennes mamma är fawn. Så jag hoppades att valparna skulle komma ut black & tan, men det gjorde de ju inte.
Här är bilder på Colin. Internationell champion:

Colin2.jpg

normal_CIMG2315.JPG

Jag ser att en av dom ska komma hit och bli en bruksvavva!! :love:

(Alt. hundmat... :angel:)

duuudiväden da :love:

Min vavva är förhoppningsvis dräktig *håll tummarna*

Kan passa på att fråga dig om inhängnad till valparna, vad använder du? Jag vill ha något så att mamman kan gå in och ur som hon vill - alltså inte för högt. Har du några tips, eller någon annan kanske också har tips :)

Gud så svårt det ska bli att sälja dem!! Fast vi har bestämt att vi ska behålla 1 :D

Allvarligt Ramona, du skulle bara våga lägga ut fler bilder när valparna uppnått den magiska ålder 5-6 veckor ..

Då retar du upp en gravid kvinna och det vill du väl inte ;) :D

Gud så svårt det ska bli att sälja dem!!
Det kommer nog blir svårare än vad du tror med tanke på dagens ekonomiska läge. Svårt för en själv är det alltid lite grann, men om det inte finns köpare så blir det ännu värre. Det är många av de riktigt stora uppfödarna med enbart internationella champions i båda släktleden som inte får sålt sina valpar.

Kan passa på att fråga dig om inhängnad till valparna, vad använder du?
Just nu bor de i Staceys igloo. Det funkar ypperligt i ungefär en vecka till. Sen är de för stora. Då får de flytta in i valphagen, kompostgallret.

Stacey har en sådan här. Precis i färg och allt.
product_thumb.php

Tänkte att jag skulle visa er valpar som börjar bli lite sötare. Tidigare var de ju ganska så fula faktiskt. :) Men nu börjar det likna någonting. :)

Dagsfärska bilder på dag 23:

normal_22Kull1_02.jpg

En liten tik
normal_22Kull1_03.jpg

Den andra tiken
normal_22Kull1_04.jpg

Alla på fårfällen
normal_22Kull1_05.jpg

Lillhannen
normal_22Kull1_10.jpg

Tog några bilder idag också.

Lilla tiken
normal_24Kull_02.jpg

Stora tiken
normal_24Kull_07.jpg

Hannen och stora tiken
normal_24Kull_09.jpg

normal_24Kull_11.jpg

Hannen
normal_24Kull_12.jpg

Hannen och lilla tiken
normal_24Kull_16.jpg

Kan du posta din lilla tik till mig :love::love::idea: Hon får nog plats i ett kuvert :angel::p:D
Jag vill haaaaaaaa :love:

Sätter du bara in pengar på mitt konto så kommer hon sen. ;) :) :bump:

Nu vågar jag inte öppna denna tråden mer. De är ju bara så ljuvliga :love:redan och jag kan ju ana hur gulliga de är om 2 veckor.
Lilla pojken är nog min favorit ,sån tur för någon hane ska jag inte ha:D. Har du döpt dem än?

Har du döpt dem än?
Nej, inte officiellt. Men på listan just nu finns 3 st favoriter. Det är Ayla, Alisha och Adrian.

Men jag är öppen för förslag!! Så ge mig massor med förslag!! :bump:

Eftersom det är första kullen i Sverige för oss och det är Staceys första kull så nollställde jag allting och börjar på A. :idea:

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 130
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·
Övr. Hund I morse fick Betsy tre valpar och allt har gått jättebra. Jag tror inte det kommer fler för hon ligger lugnt o diar dem o sista föddes...
Svar
4
· Visningar
6 637
Senast: Ploppi
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 592
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31