Nu har ruskpricken kommit hem!

K

Kimz0r

Idag vid 19-tiden hämtade vi vår lilla ruskprick! :D Han har snabbt funnit sig till rätta här hemma och fram tills nyss sov han sött i sin valphage här i vardagsrummet. Han gnyr och gnäller litegrann men är i det stora hela mycket positiv, social och glad. :D Vi tror att han för stunden är lite övertrött. Han verkar vilja sova, men samtidigt är det ju så mycket runtomkring (just som jag skrev det så somnade han).

ruskprick1.jpg


ruskprick2.jpg


ruskprick3.jpg
 
Sv: Nu har ruskpricken kommit hem!

Lite äldre bilder, här drygt tre veckor gammal:

01.jpg


Nästan sju veckor gammal:

04.jpg


05.jpg
 
Sv: Nu har ruskpricken kommit hem!

Så underbart söt! :love: Minns känslan när vi hämtade vår lille (numera store) hund. Åh!

Vad är det för ras?
 
Sv: Nu har ruskpricken kommit hem!

Jag har en känsla av att mina sömntimmar kommer att decimeras. :angel: ;)

Det är en västgötaspets. :)
 
Sv: Nu har ruskpricken kommit hem!

Vilken sötis :) Var kommer han ifrån?
 
Sv: Nu har ruskpricken kommit hem!

Så helvetes sööt:love:

Ja sömnen din blir ju mkt mindre nu, för hur kan man ta ögonen från den där:D
 
Sv: Nu har ruskpricken kommit hem!

Allmänt svar. :)

Han kommer från en kennel norr om HBG.

Han sov sött igår i sin valphage, så jag bäddade ner mig i vardagsrumssoffan ifall han skulle vakna. Det gjorde han, precis när jag hade somnat runt midnatt. Då var det gny och gnäll och behövde kissa, så jag tog ut honom och han kissade ute (duuuuuktig!!!! :D). Då flyttar vi in i sovrummet, tänkte jag. Tji! Sådana ljud en sådan liten kan göra... :eek: Han ville äta och leka, men han ville inte sova. Min man försökte allt och insåg till slut att ruskpricken var övertrött. Han somnade hur som helst och sov sött heeela natten.

I morse vaknade jag först :D och fick upp den lille ur valphagen innan han började gny. Fort ut och han kissade direkt (jätteduktigt!) och sedan var det välling. Försökte somna om sen igen, men det gick ju inte! Nu har mannen fått ta vid, den lille kissar och bajsar om vartannat, är lite dålig i magen men glad och positiv ändå. Just nyss såg jag att han lagt beslag på vår badrums-/hallmatta och släpade den igenom hallen in i köket. :love:

Jag har lektion om mindre än en timme och jag är dödstrött... :eek:
 
Sv: Nu har ruskpricken kommit hem!

Milda matilda, han är helt fantastisk! Det finns inget sötare än västgötaspetsvalp! :love:

Stort lycka till från mig och min västgötapest...
 
Sv: Nu har ruskpricken kommit hem!

Allmänt svar. :)

Jag har lektion om mindre än en timme och jag är dödstrött... :eek:

Att få hem en valp är som att få en baby - lika lite sömn, och lika mycket torkande. Fast det går fortare över! Vänta du, fram emot advent eller så är du säkert utsövd... ;)
 
Sv: Nu har ruskpricken kommit hem!

Tack tack. :)

Somnade nästan mot slutet av lektionen. Lektion nummer två får klara sig utan mig idag.

Jag lovar att jag aldrig mer ska tänka en enda ond tanke till om trötta föräldrar som inte orkar ta tag i sina skrikiga barn. :crazy: Nu har han hur som helst sovit större delen av förmiddagen och kissat ute två gånger (duktig! :D).
 
Sv: Nu har ruskpricken kommit hem!

Danke! :bow:

Han har sovit duktigt idag, och inga olyckor inomhus hittills! Han somnade vid lunch och då fick jag också sova ett par-tre timmar. Nu sover han igen. Han rycker så sött, ser verkligen ut som om han springer i sömnen.

Han tycker mest av allt om att bitas, helst i mig och husse. Och helst när han är trött. Tuggknutarna som han annars älskar är inte fullt så intressanta när han är trött men ändå inte vill sova. Våra nätverkskablar låter han för det mesta bli och går snabbt därifrån om man skulle ertappa honom. Han är duktig på att leka själv när han inte är trött. :)

Redan igår kunde jag lämna honom i ett rum och gå till ett annat utan att han protesterade, vilket verkar lovande. Det är inga konstigheter att husse eller matte plötsligt försvinner in på toa eller in i sovrummet. Han reagerar ö.h.t. inte på vår höga telefonsignal, dörrklockan, smällandet i brevinkastet eller ljudet när ytterdörren stängs.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nu har ruskpricken kommit hem!

Åhh.. Gud så roligt med valp! Jag är avundsjuk. Själv ska jag bege mig ut i 0-gradigt och regn just nu och motionera hundar. Underbart. :angel: :D
 
Sv: Nu har ruskpricken kommit hem!

Jag avundas dig inte. ;) Måste se till att ordna varma kläder som går snabbt att sätta på vintertid. ;)

Ruskpricken är inte rädd för dammsugaren. Idag har han dessutom varit ensam i lägenheten (i valphage) två korta stunder. Han sover i vardagsrummet också - sovrummet är inte alls populärt. Han träffade en stor hund idag, det var skoj. :D Han är en people-magnet; väldigt många vill klappa och fråga. :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 697
Senast: Anonymisten
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 586
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 444
Senast: LelleLilla
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 280
Senast: Maddix24
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp