Nu har lilla B fått flytta

angiepangie

Trådstartare
Nu har min älskade Brownie fått flytta tillbaka till sina uppfödare, mamma och syster och lever som en kung. Livet som timvikarie inom vården gick inte att anpassa så att han skulle slippa vara ensam i genomsnitt 9 timmar per dag..

Det gör så j*vla ont att jag tror jag kreverar att vara utan honom, och det är nästan så jag ångrar att jag inte lät mig själv bli arbetslös för att kunna behålla honom.. Men det går ju inte när man har räkningar osv att betala..

Alla ni som har gjort er av med hundar, inte kunnat ha kvar osv, hur tar ni er igenom det?
Jag har förlorat min bästa vän och livskamrat och jag vet inte vad jag ska göra med mig själv utan honom..

Det låter väl helt stört men hela mitt liv var ju anpassat efter honom och nu finns han inte där längre..
Sjukt.. :cry:

Senast ändrad:
Sv: Nu har lilla B fått flytta

Har inte behövt göra mig av med någon hund så tack och lov. Men starkt av dig att tänka på honom och inte dig själv i detta läge!
Styrkekramar!

Hoppas du slipper det, denna känslan går liksom inte ens att beskriva.
Känns som jag svikit honom..

Kram tillbaka!

Jag har lyckats lösa det med att lägga en ansenlig summa pengar på hundvakt. Hade dött om jag behövt göra mig av med odjuren pga jobb :( Men du kommer över detm och hunden har det ju bra vad jag förstår! Ibland passar det inte för vissa att ha hund helt enkelt, sjukt mkt bättre då att göra som du och ta ansvaret ist för att låta hunden sitta ensam!!

Man lär sig leva med det. Saknar fortfarande min första hund men jag kunde inte ha henne kvar. Nu, 4 år senare har jag en ny underbar hund. Nu passar det bättre in i mitt liv och nu funkar det :) Tänk framåt, om några år kanske du kan skaffa en ny hund.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 665
Senast: Snurrfian
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 894
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 162
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka