Nu har jag tagit steget....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Natascha
  • Startdatum Startdatum
N

Natascha

Nu har jag äntligen gjort det jag tänkt på i flera år, jag har lagt ut annons om att jag söker efter hingst att betäcka mitt ena sto med.
Kanske är fel att söka på det sättet? Men man kanske missar en riktigt goding annars....
Så nu är det bara att vänta o se.

Sv: Nu har jag tagit steget....

Seriösa hingsthållare skulle nog inte svara på annons på det sättet, där kommer stoägarna till dem med förfrågan/beställning.

Ras? Vad är det för hingst du söker?

Det är ett ganska ovanligt förfarande att söka hingst, man måste jiu liksom utgå ifrån stoet och välja hingst från det.

I bästa fall får du svar från någon som har en passande hingst, men troligtvis så får du bara svar från folk som skiter i vilket bara de får in språngavgiften.

Nordsvensk om jag hittade rätt annons. Det är nog tyvärr svårt att få seriösa hingsthållare att svara på annonsen när det inte står så mycket om stoets egenskaper, stam, osv.

Jag söker förståss själv oxå, men vill ju inte missa ifa "den rätte" finns någon stans där jag inte letat...

Jag har redan letat där o hittat en som kan passa. De flesta andra i närheten är min tjej släkt med tyvärr. Har ingen större lust att åka för långt med henne. Hon är inte så förtjust i att åka transport...
Men tackar för tippset.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
521
Senast: Nikan
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag har en fobi, som jag levt med mer eller mindre så länge jag kan minnas. Det är något jag är van vid att leva med, och som jag nog...
2
Svar
26
· Visningar
2 001
Senast: warg
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 628
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka