Nu har jag provat Freeformen...

Sv: Nu har jag provat Freeformen...

Ja nästan identisk... Skiljer väl på nåt ställe men inget uppbyggt säte...

Jo, längden har jag också funderat på. Jag ska prova en FreeForm Short, även om den inte är så "short", 50 cm. Förhoppningen är nog att jag ska kunna sadla längre fram än med en bomsadel (har en Wintec nu). Fast det tjänar ju inget till att spekulera förrän jag får demosadeln om 2-3 veckor.. Tur att det är jul och grejer nu så man har nåt annat att tänka på än "snart får jag prova sadeln, snart får jag prova sadeln".. :angel: :D

Jag hade ju tur, för alla som skulle prova den sadeln ville vänta någon månad, så jag beställde den två dagar efter jag hade pratat med dom.
Och fick den två dagar senare...

Men om Wintec funkar åp din häst borde FF också vara kort nog, för Wintec är ju långa...

Jag kunde sadla längre fram med FFn... När jag la den där den skulle vara blev den typ 5 cm för lång... Men hästen gick jättebra ändå! Han verkade inte bry sig,.

Asch, sådana petitesser är till för att övervinnas, eller hur ;)

Om jag vill ha en i röd mocka i storlek 18", så......:D

Den ser som tidigare sagt mer ut som Barefoot, men den har lättare att snurra runt. Här kommer ett (suddigt) foto på min:
Fitform5.jpg

Ikväll kom farsan hem med sadeln... :bump: Så imorgon ska den putsas och sen ska jag ta premiärturen på kvällen... :bump:

sadeln är skön men vinglig tycker jag att rida i.
dock är det nog en vanesak.

Om den är vinglig beror det ju på att man inte har en bra balans. Jag ahr dock ridit lite barbacka så det kanske är därför jag inte tycker den är vinglig.

Jag tycker då inte den är vinglig...

jag rider ofta barbacka och har gjort det i 13 år så det beror inte på det, möjligen att den låg på en ras med enorma rörelser (min frieser) då känns det vingligt.

Min ena islänning har oxå stora rörelser men det blir inte vingligt iaf. Min frieserkorsning har ganska stora rörelser oxå men blir stabilt där med...

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 164
Senast: Roheryn
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 967
Senast: Mia_R
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej!:) Jag håller på att leta runt efter en egen häst. Senaste hästen jag var och provred(ett skimmel sto) verkade bra från ryggen men...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix