Lycanthrope
Trådstartare
Jag ringde veterinär (mycket duktig) och frågade lite ang nya hästens mugg eftersom jag är så nojjig för allt
Hon berättade att jag absolut INTE skulle tvätta med grönsåpa och smörja med helosan, det gör ingen nytta. Tänkte dela med mig av det tipset.
Hon rekommenderade att smörja på salicylsyrevaselin.
Inte tvätta innan eller så. Bara smörja och om det är smutsigt och blir kladdigt torka bort och smörja igen. Det går tydligen in djupt och gör rent.
OM denna kur inte hjälper så skulle jag ta ut vet och få recept på Canaural (fd fucidin) örondroppar för hund, som ska vara jättebra. Det är tydligen det ultimata!
Hon är lite svullen bak på ena karleden runtom, det beror nog på muggen.
Det borde väl försvinna med muggen då?
Ingen hälta, ingen ömhet, ingen värme för övrigt.
Hon berättade att jag absolut INTE skulle tvätta med grönsåpa och smörja med helosan, det gör ingen nytta. Tänkte dela med mig av det tipset.
Hon rekommenderade att smörja på salicylsyrevaselin.
Inte tvätta innan eller så. Bara smörja och om det är smutsigt och blir kladdigt torka bort och smörja igen. Det går tydligen in djupt och gör rent.
OM denna kur inte hjälper så skulle jag ta ut vet och få recept på Canaural (fd fucidin) örondroppar för hund, som ska vara jättebra. Det är tydligen det ultimata!
Hon är lite svullen bak på ena karleden runtom, det beror nog på muggen.
Det borde väl försvinna med muggen då?
Ingen hälta, ingen ömhet, ingen värme för övrigt.