Nu har jag lyckats bearbeta killen lite

S

sweetiiiee

Han blir mer och mer positiv till att skaffa katt. En Norsk skogkatt tror jag att det blir då vi båda älskar långhåriga och hans mamma har kontakter.
*Men hur är dom i sättet?
*Är dom lugna/vilda?
*Snälla/agressiva? Ja allt som kan tänkas.
*Hur sköter man dom på bästa sätt?
*Passar dom som innekatt? (Med tillåtelse att gå ut på innätad balkong)

Sv: Nu har jag lyckats bearbeta killen lite

Skogkatter är "lagomkatter" dom är inte extrema åt något håll. Agressiv vet jag då ingen ras som är. En skogkatt sköter man på samma sätt som alla andra katter, bra mat, ren kattlåda och borstning/bad när det behövs. Passar utmärkt som innekatter.

Åhh jag längtar verkligen till ungarna "ploppar" ut. Hans mamma har en katt i från samma släkte och hon är ju bara så underbar :love:

Men vilket är bäst? Honkatt eller Hankatt?

Jag tycker absolut att du ska ta minst en av varje.
Ska man ha katt kan man lika gärna ha mer än en så de har sällskap och lekkamrat.

Jag har haft två förut men det funkade ju inget vidare då dom blev otroligt skygga. Tog iof två av samma kull.

Det behöver inte alltid ha någon betydelse.
Jag tog alla fyra från en kull och tre är allt annat än skygga och den fjärde är lite försiktig av sig.
Nu har jag gett bort de två tuffaste och har "mesarna" kvar.

Men vilket är bäst? Honkatt eller Hankatt?

Som rena sällskapsdjur föredrar jag hankatterna. Dom är ofta keligare och har inte lika stor inegritet som honorna. Dessutom är dom billigare att kastrera och att hitta på namn till:angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 778
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 318
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 410
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka