Nu har jag fått diagnos på min skadade häst och behöver tips på övningar!

S

SannaBoo

Jag skapde förut en tråd här, då jag berättade om min islandsvalack som hade ont, men att jag inte visste vart! Nu har jag ätnligen :bow: fått en diagnos! han har tre ryggkotor som är skadade, som gör att han får ont då han inte rids rätt. Nu får jag inte rida honom på en månad och ska från marken jobba upp hans ryggmuskler bättre.
Är det någon som har tips på övningar??? har haft honom som handhäst vilket han gillar väldigt mkt! sen markarbetar jag honom och tömkör. Men är det någon som har någon specifik övning som är bra för att bygga upp ryggmuskler?
:D

Sv: Nu har jag fått diagnos på min skadade häst och behöver tips på övningar!

Om du har klätterbackar i närheten ( så att du orkar gå dit med hästen vid hand :angel: ) så är d ju bra för ryggmusklerna :idea:

Sv: Nu har jag fått diagnos på min skadade häst och behöver tips på övningar!

jaa, man kan ju alltid cykla med hästen till nått bra ställe :D

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 234
J
Hästvård hej, är så gott som bruten i två delar när det gäller poan, skadan samt försäkringstvist. jag drar hela historien från början. LÅNGT...
Svar
16
· Visningar
6 396
Senast: juliag
·
Ridning Hade Equiterapeuten ute häromdagen då jag under en längre tid känt att hästen inte använt bakbenen utan haft dem mesta vikten fram...
Svar
19
· Visningar
3 006
Senast: Tjockisina
·
Hästvård Tillbringade hela dagen på Ultuna igår med kompisens äldre islandsvalack som blivit mycket dålig, skulle vara kul att höra era tankar...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 517
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hyresrätt villa
  • Motionscykel?