Nu har jag dödat en Wintec.

C

CarolaLind

Och jag skriver tråden här för jag trivs här :D

Som jag sagt innan har jag stora problem med min kropp sen en olycka och det ska mkt till innan jag vågar sitta upp, nu har jag gjort det på nya pållen.

Han är skrittad lite på utan sadel men inte mer hos förra ägaren för länge sedan.

Nu ska jag försöka få ordning på min sits som bla hindrar mig från att kunna samla en häst. Jag kan inte röra bäckenet i den riktningen. (Än) ;)

Men, först så behövdes ju en sadel, så idag var jag och hämtade en sådan, som jag nu har modifierat lite..så nu rider jag FAKTISKT med järnlös sadel, det ni! Undrar hur lång tid det ska ta innan det nu blir poppis... :angel: :angel: :p

Här är lite bilder att kika på. Var inte elaka. Då gråter jag och går hem.

Inte skratta!

Visst är han bara sååå bedårande!

Dessutom kan han redan tricks..hoppa rakt upp i luften med liten matte...det verkar väl lovande! :idea: :D

Sv: Nu har jag dödat en Wintec.

Men gu va mysig häst!!!!!!!!
Hm var är hjälmen :angel:

Det ser ju riktigt trevligt och bra ut!
HUr gammal är hästen?

Ser lite ut som min Tinkerdam...maffig och musklad :d ;)

Hur ligger ST comforten på honom, har för mig att du hade den åxo?
SKa du rida honom enligt AR?

Får inte hem mina sadlar på flera veckor så jag vet inte än...jag hade klantat till det med en specialvariant av Espaniolan, sen ändrade jag det igen så..hm.. :angel: Men jag förväntar mig att comforten ska ligga som en klocka.

Han är en Bruksnordsvensk, 5 år Hingst.

Först och främst ska jag försöka hitta lite knappar, jobba mkt från marken och så ska vi ha kul. Förmodligen blir det han som åker ner till Österrike och får en gedigen utbildning inom AR.

Vi får se vad han tycker är kul, han är mkt väl inkörd så det underlättar ju det mesta.

Visst är han en riktig goding... :love:

Jag tycker att du sitter riktigt fint! Saknar hjälmen på ditt huvud bara...Var rädd om dig! Lycka till!
Summer san

Måste oxå fråga vart du gjort av hjälmen!!!

Annars var det en mycket fin häst.

För att göra en mkt lång historia kort så hade jag varit stendöd idag om jag hade haft hjälm när jag var med om ridolyckan, jag är väl medveten om att jag borde ha en och det har jag med, ganska ofta, men ibland kan jag bara inte, det blir lite bakvänt, jag vet.

När jag kommer i obehaglig situation så minns jag det och då spänner jag mig ännu mer och tänker på hur jag komemr att ramla av hästen och tvärdö.

Sjukt jag vet, men jag jobbar i alla fall på det.

:crazy:

CarolaLind skrev:
För att göra en mkt lång historia kort så hade jag varit stendöd idag om jag hade haft hjälm när jag var med om ridolyckan, jag är väl medveten om att jag borde ha en och det har jag med, ganska ofta, men ibland kan jag bara inte, det blir lite bakvänt, jag vet.

När jag kommer i obehaglig situation så minns jag det och då spänner jag mig ännu mer och tänker på hur jag komemr att ramla av hästen och tvärdö.

Sjukt jag vet, men jag jobbar i alla fall på det.

:crazy:
Jag förstår hur du menar, hade en gammal kompis som krockade med bil och hade dött om han haft bälte, därför körde han alltid utan bälte, krockade igen och dog... Hade överlevt om han haft bälte... Fast det var ju lite sent att berätta det för han då. :crazy:

Bra att du jobbar med det iallafall, vi vill ju inte mista dig! :love: :D

Vacker häst och snygg sits :)

Sen är det trevligt att se att någon har huvudet till annat än att förvara hjälmar på :bow:

Vilken läckerbit!! Dessutom är han väldigt lik min bruksnordis, fast han är fux. :love: Det där med fötterna kan bero på att det nog är mera bröstkorg som benen skall "krumma" sig runt. Breda pållar kräver stretching!!!!! :D ;)

Tur att du har så "tjocka" och breda hästar så ingen stock ligger bra på dom. :love: :D
och när skall jag få pussa på honom?

Hur blir sadeln uppbyggd då? är det träbom i den? Så det är bara koppjärnet du tagit ut?

Förklara gärna mer!

Hur ska du lyckas komma i form för bukeritten om du ska vara iväg hela tiden? ;)

Vem ska du rida?

pst, fina bilder ;)

:love: Han är så jäkla läcker din pålle :bow: Å du ser så fisförnäm ut där du sitter så rak i ryggen :rofl: :rofl:

Sicken söt häst. På sista bilden är ni så fina, han ser ut att bara njuta och du ser ut som att du passar på att sola lite, medan du sitter på hans härliga rygg.

Dessutom sitter du så tjusigt stolt på alla bilder. Och stolt ska du vara på din underbare häst.

OlleAtlas

Vad härliga ni ser ut! Vackra som dagar, båda två!

Håller med psycho, förklara gärna mer och ta gärna mer bilder bara på själva sadeln också!

Han ser verkligen förtjusande ut, och ni ser vackra ut tillsammans!

Tack för alla goa svar :) :bow:

Jag har bara skruvat av det vita järnet, den andra delen som järnet var fäst i sitter kvar så det är fortfarande stabilt men helt brett. Funkar kanon.

:p

Men det blir inte nån svikt i den utan bara att det längst fram inte går ner några koppjärn som begränsar? Hur funkar det med cair? Eftersom jag varit inriktad på bomlöst har jag inte alls utforskat den världen ;)

Hmm, kanske man ska satsa på det om jag aldrig får espaniolan att bli bra (bredare framvalv las på posten igår!)... Fast då lär de väl skratta åt mig nere i Frankrike när jag ska jaga tjur i dressyrsadel :D :p

Får man fråga vilken sorts Wintec det är/var.....

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 761
Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 833
Utrustning Då var det dags att ge sig in i bettdjungeln. 2 "nya" hästar är det som ska få vara med i jakten på de perfekta betten. Båda rids...
Svar
0
· Visningar
1 011
Senast: MsBlondy92
·
Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 908
Senast: melen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar