Nu har hon kommit!

Linda.B

Trådstartare
Torsdag natt vaknade jag vid ettiden av värkarna, men lyckades somna om ett par timmar. Plötsligt vaknade jag av att det var alldeles blött i sängen, klockan var 04,30. Jag väckte sambon, som skulle ringa efter hund & kattvakten, medan jag själv gick på toa.

Varje gång jag fick en värk forsade det ut vatten och trosor på trosor blev blöta, fick stoppa dubbla bindor i trosorna.
När vi kom in så mötte en BM oss på akuten och följde med oss in till förlossningen. Vi fick ta en ctg-kurva och allt såg bra ut.

BM frågade om vi hade ätit frukost, vilket vi inte hade gjort. Så sambon & jag gick bort till matsalen. Där satt vi länge och småpratade och åt. När vi sen skulle gå tillbaka till förlossningsrummet höll jag på att få en chock - vilka värkar!(klockan var ungefär 9). Andreas fick hjälpa mig att gå och väl inne på rummet störtade jag in på toaletten. När jag var klar där satte jag mig i badkaret och ropade på Andreas. Han kom och vi satt och pratade och vid varje värk spolade jag hett vatten över magen, det var så skönt....

Vi 11,00 orkade jag inte mer. Andreas fick hjälpa mig upp, torka mig och få på mig den "tjusiga rocken". Sedan fick han larma på personal, för nu behövde jag smärtlindring! Jag satte mig i en gungstol och gungade, personalen kom, jag skrek och ville ha lustgas! De flyttade mig till sängen för undersökning och sen gick allt så fort.....

Jag var öppen 10 cm och fler av de i personalen kom inspringande. Jag fick lustgas och var nöjd! Jag fick massage i ländryggen av Andreas när jag fick krystvärkar.

Klockan 11.53 efter fyra krystvärkar kom hon ut med ett PLOPP!

Hon var 51 cm lång och vägde 3.514 kg. Precis som mig & sambon har hon mörkbrunt (mycket) hår och blåaktiga ögon.

Eftersom allt gick så fint & smidigt och amningen fungerar jättebra tjatade jag mig hem morgonen efter. Hon är himla snäll, äter hon inte så sover hon, vilket har gjort att jag kunnat vilat ut större delen av lördag & söndagen och känner mig ganska pigg & alert.

Så idag ska vi ta med hundarna, åka till stallet, fodra lunch och ta en promenad i solen.

Ha det gott alla! Mvh Linda & lilla Hanna!
 
Sv: Nu har hon kommit!

Grattis!!!:)

Åh, jag vill åxå att de ska gå sådär fort för mig:smirk:

Bild vill vi se!!!:bump:
 
Sv: Nu har hon kommit!

läste på din profil att den lilla inte skulle kommit förens i maj. hon hade väldigt bråttom då?=)
 
Sv: Nu har hon kommit!

Hon skulle komma i början av maj, så det gick snabbare än väntat!
Sedan är båda jag & mina kusiner tidigt födda, kanske något släktdrag. Mvh Linda
 
Sv: Nu har hon kommit!

Grattis!! Vad skönt att allt har gått bra!
 
Sv: Nu har hon kommit!

Grattis. :)

Enligt min BM så är det ärfligt i många fall om man går över tiden eller inte. Mamma, mormor och mina systrar har fått sina barn några dagar före bf, så det ska bli kul och se när min bebis vill titta ut. Beräkand till 2 maj.
 
Sv: Nu har hon kommit!

Det där med ärftligheten gillar jag inte :angel: :mad:

Både jag och min bror är födda med snitt ganska tidigt, min son blev jag igångsatt med i v. 36 och nu lär det väl bli detsamma med nästföljande bebis som bär beräknad till 30 juli.
 
Sv: Nu har hon kommit!

Grattis till underverket!!!
Låter som en härlig förlossning!!

:banana:

Hoppas på bilder snart ;)
 
Sv: Nu har hon kommit!

Ett stort grattis! :)

Det var en fin berättelse om händelseförloppet så jag fällde en tår! Jag har blivit så känslig nu under min graviditet så om jag läser om förlossningar så sprutar tårarna (inte annars).
 
Sv: Nu har hon kommit!

Grattis!! :)

Vad skönt att allt gick så bra!

Jag hoppas att min lille skrutt vill komma ut snart, har BF om ca 2 veckor, men idag har det varit tungt. (och jag hoppas även att det går lika fort som för dig)

Hon kan ju inte ha varit så mycket för tidig egentligen då hon var bra i längd och vikt. Hon var klar helt enkelt!

Vill också se en bild av lilla flickan.

Mvh doris
 
Sv: Nu har hon kommit!

Grattis!!! Väntar med spänning och otåligt på min - en vecka över tiden idag.
 
Sv: Nu har hon kommit!

Åh, vilken trevli förlossning!! Hoppas jag får en sån snabb och bra förlossning i september!

Grattis till tösen och lycka till framöver!
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 464
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 306
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
176 438
Hundhälsa Min hund är 7,5 år, blandras Jack Russel/Dansk-svenskgårdshund. Väger ca 16 kg och är ca 37 cm hög så stor för de raser som är i honom...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 244
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp