Nu går det undan

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Insanity
  • Startdatum Startdatum
I

Insanity

Ca 60 dagar kvar till beräknad fölning :eek:

Har inte känt fölet sparka på flera dagar, så lite nojjig är jag allt. Å andra sidan har jag tagit in hästarna rätt så sent så jag intalar mig själv att fölet säkert sover :crazy::p

Det har varit lite jobbigt för henne nu när det varit så kallt och hårt i marken så nu i början på veckan ska hovslagaren komma ut och se om vi behöver sko henne igen.

Hon har gått barfota runt 1,5 månad nu tror jag och det funkade kanon fram tills vintern slog till med råge :crazy:

Sv: Nu går det undan

Har ungefär lika långt kvar på mitt sto.
Hennes bebis rör sig väldigt mycket.
Börjar bli nervös nu.
Mycket man funderar på inför stundande fölning...

Sv: Nu går det undan

Mitt sto verkar ha en lugn bebis i sin mage. En rejäl spark mot handen fick jag nu ikväll iaf :D
Som mest har jag kanske känt 3-4 sparkar på raken mot handen..

Ohja, nervös börjar man bli. Det är mitt sto's första föl, så jag hoppas allt går bra och att hon tar allt bra :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 654
Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: fridaxi
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 784
Senast: ainasoja
·
Hästvård Kan först skriva att hästen är under utredning med veterinär men vill höra andras erfarenheter och försöker få någon idé om varför hon...
2
Svar
20
· Visningar
3 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka