Nu får ni hålla tummarna igen!

P

Plingplong

Imorgon åker jag till Åby för att kolla cystan i benet på hästen. Hade egentligen tid i augusti, men fick en tidigare tid!
Cystan uppdagades för 6 år sedan och jag har inte märkt av den, men jag vill ändå kolla så att det inte är något farligt. Fick ju reda på det i måndags :mad:
Så, håll tummarna imorgon vid 15.30 på att den inte har blivit elakartad eller större!

Jag och min nordis-pojke håller tummar och hovar för dig och din pålle! :bump:

Tumhållandet måste ha funkat!!
Cystan har helt gått tillbaka och röntgenbilderna kunde inte ha sett bättre ut!
Veterinären sa att det var en mycket fin häst och att om vi får besvär med vänster fram så är det något helt annat det beror på!
Jag är väldigt lättad över att det är över.
Kändes som en kalldusch att efter 4 år få reda på att min häst kanske skulle behövas tas bort :cry: (jag är nog lite åt det dramatiska hållet)
Tack och stora kramar från en väldigt lycklig matte

Min poa hade en cysta nere vid benet precis innan det blev hov. Opererades bort så nu har hon ett ärr där så vi har fått en litet bula på hoven(ärret ligger precis där hoven bildas) Inte så snyggt men fungerar ändå. Kollades ialla fall flera gånger efteråt så inget kommit tillbaka och blivit elakartat. Så kan de gå :)

Skönt att det gick bra iallafall!
Man blir ju så orolig när det handlar om så allvarliga saker!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 544
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 677
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 765

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat