Nu börjar övertalningen

Sambon min är helt såld på just GD och jag tycker också om rasen i både temperament och utseende.

Vi har ju några uppfödare här uppe i norr ( någon du kan rekomendera, eller inte rekomendera ?? )

YellowS**ns hade otroligt fina hundar på sin sida och verkar vara seriösa.

Vad tror du ?

Det är gult nu vill ha eller?

Jag ska prata med min låtsasmamma imorgon, så jag kan fråga henne då :) Hon vet precis vilka uppfödare som har fina, friska och BRA hundar, så jag ska se vad hon tycker.

Utställning eller ej? Skriv lite vad ni vill ha så ska jag be henne säga vem som är bäst i det fallet.. Så PM'ar jag imorrn, vill inte namnge och skriva +/- här så alla kan se.. :)

Vi har lite olika raser på tapeten.

Eftersom "husse" i huset är helt ny på hundar så bör rasen inte vara allt för "svår"

Labrador
Bullmastiff
Grand Danois

Cockerspaniel( tycker jag ;) )
tänk på att en första hund inte behöver va dem vanliugaste resaerna en hund som labb kan va lika vild som vilken hund som helst den hund som rekomenderas är st bernad de finns ju fler än den men tänk över detta skall själv nämna att min första hund var en border collie och detta gick super hon gick riktigt långt i agilityn har ett antal lådor me priser men nu får hon va en lat pensionär som uppskattas av henne själv :bow:

Eftersom det bara är min sambo som är ny på hundar så har vi tittat på dessa raser.

Själv har jag haft hund sedan små barnsben.
Har även varit mycket aktiv inom bruks och hundungdom
och även varit ledare för grundlydnads kurser.

Ja gult är väl den färg vi pratat om.

Jag vill ställa ut min nästa hund och även träna och tävla lydnad på lättare nivå.

Men det som är viktigas är att hunden är avlad på friska föräldrar( både fysikt och psykiskt )

Förlåt mig, jag har haft en.. Mild svacka, eller vad man ska kalla det. Det närmar sig första årsdagen efter min pappas död så jag har mest umgåtts och slösat kärlek på min bebis..

Jag PM'ar lite senare ikväll..

Röstar på pudel! Finns i fem godkända färger (silver, brunt, aprikos, vit och svart), i 4 storlekar (toy, dvärg, mellan och stor), man kan välja pälslängd som man vill, och bäst allt de fäller inte ett enda hårstrå! För mer info gå in på Pudelklubbens sida och Annas pudelsida som är en jättebra och informativ sida om pudlar.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 354
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 542
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar