Nu börjar iaf

Status
Stängd för vidare inlägg.

Novelette

Trådstartare
jag tröttna på detta eviga stängandet av varenda tråd som finns på dressyr.

Vad exakt är det du vill ha B_A_L?

Ska inte ett diskussionsforum innebära att man diskuterar??
Sen att råkar glida över från rollkur till hur muskler arbetar eller dylikt...vad gör väl det?
Går världen under?

Ibland blir jag så otroligt förvånad över hur seriöst vissa människor ser på småsaker...det finns värre saker här i världen än att man råkar diskutera annat än det huvudrubriken avser.

Det är en sak att ta bort inlägg som skvallrar om ren smutskastning men det här!?

Varje gång man har öppnat en tråd som verkar intressant och diskuterande så har man upptäckt att den två sekunder senare är låst...och såklart JUST när man har något intressant att bidra med eller fråga om.

Är målet att Dressyrforumet enbart ska innehålla ytligt diskuterande och berömmande av varandras hästar?
Det tycker iaf inte jag? Jag är här för att jag tycker att det framför mycket spännande information som jag vill veta mer om. Är det inte så det ska vara?

Sv: Nu börjar iaf

Så fort ämnet drar iväg på annat håll kanske man bör skapa en ny tråd, ohållbart tycker jag.

Men finns det då möjlighet att skapa en tråd som heter typ "Allt kring hästens utbildning/ridning" ??

De har ju en "Tramstråd" på Senior där det blir som en vanlig diskution när folk träffas och det bär iväg åt alla möjliga håll.

Japp, men här ska vi vara diciplinerade a la dressyr och vill vi tramsa ska vi vända oss till senior, eller var vi hör hemma.

Tycker det är synd, för det blir inget flyt i diskussionerna/"pratet" om trådar stängs ständigt. Tror inte denna får vara kvar många minutrar till så vi får skynda oss :rofl:

Lite utflyt och små busattacker tycker jag bara gör gott för stämningen i trådarna och spelar ingen större roll!!

Självklart får det inte bära iväg hur som helst, men några skämt här och där är bara kul!!

Dessutom är det nyttigt för diskussionen att flyta ut i bland.
Givetvis inte hur mycket som helst, men gärna lite mer än vad som varit tillåtet på sista tiden...:crazy: :crazy:

Jag håller med!

Det är ju dessutom så att ridning inte bara är EN aktivitet utan baseras/samverkar ofta på/med andra aktiviteter.

Därför är det svårt att enbart prata om en del av det.

Att flera trådar har stängts på sistone beror till stor del på att ett flertal användare har ägnat sig åt allmänt tjafs som inte hör hemma i trådarna här inne.

Det spelar ingen roll vilka som har skickat pm, men jag har fått ett flertal sådana de senaste dagarna. Dessa pm har innehållit synpunkter på både trådars utveckling och hur användare beter sig mot varandra.

Diskutera ska man visst göra, men gör det i en god ton och tänk efter innan ni skriver era inlägg så blir det säkerligen bättre.

Det har jag inga invändningar emot.
Det jag tycker är jobbigt är när du skriver att du stänger tråden för att ämnet är klardiskuterat.

Då kanske man har kommit in på ett annat spännande ämne som ändå hör ihop med ursprungsämnet på olika sätt.

Det som inte alltid syns är när jag raderar inlägg i långa trådar (det kan handla om rena personangrepp bland annat). Menar du att dessa ska ligga kvar?

Vill ni ha noll moderering, fine för mig.

Fast om du ändå tar bort dem så är ju de ute ur världen...eller?

Det är ju många bl a jag som är lite sena att läsa trådarna och jag ser ibland inte ens vad som kan vara anledningen till låsningen...och om du då har plockat bort det som stör så är det väl inget som hindrar att man låter det vara öppet för vidare diskutioner...?

Det är skillnad på att tänka olika ang dressyren i sig, men ofta är det inlägg där olika användare diskuterar personen bakom inläggen i inte alltför väna ordalag. Eftersom sådana inlägg bryter mot forumreglerna tas de bort.

Det är skillnad på att tänka olika ang dressyren i sig, men ofta är det inlägg där olika användare diskuterar personen bakom inläggen i inte alltför väna ordalag. Eftersom sådana inlägg bryter mot forumreglerna tas de bort.

Men om flera användare diskuterar en specifik andvändare och dess inlägg beror det väll på något ?

Och om det inträffar fler gånger..... om och om igen så finns det ett mönster som gör att trådarna blir låsta som du om någon kan se ....

Just nu går detta mönster med låsning ut över hela klimatet på buke - dressyr......snälla ! Gör något !!!

Det betyder varjefall för mig mkt- när man kommit in i en tråd oavsett om man skickar inlägg eller ej- och blir så frustrerande att inte ens nu längre får och kan skriva något som kan ändra attityden så trådarna förblir öppna och givande för sägs inget om denna nervärderande attityd hos vissa så kommer det att fortsätta.

Är målet att Dressyrforumet enbart ska innehålla ytligt diskuterande och berömmande av varandras hästar?

Om det ändå vore så väl!
Jag skulle välkomna lite ytliga diskutioner, för de allra flesta är det faktiskt ointressant vilken stjärtmuskel på ryttaren som används i ett steg i en hörnpassering...

Och berömma andras hästar, men novelette, om inte ens JB kan rida, eller AvG rider kass, och deras hästar går hopknycklade och får syrebrist eller nackspärr och allt, inte katten går våra hästar bättre?

Nä, balansen mellan fritidsridning, barock eller dressyr, är hårfin.
Jag tycker nog mera att man borde dela upp dressyr forumet i 3 delar.

Del 1: Dressyr som hör programridning till + helheten.
Del 2: Penetrering och dissikering av rörelserna i sig, ryttarens inverkan mm.
Del 3: ren teori.

På senior får man inte heller tramsa, de trådarna låses de med tillslut.

Jag har inga befogenheter att stänga av användare. Dock är Gunnar påtalad om vilka användare som jag ofta behöver radera och vilka användare som jag får pm om. Så det kan säkert bli förändringar framöver.

Jag sitter inte här och raderar och låser av ren elakhet även om många av er verkar tro det.

Men om flera användare diskuterar en specifik andvändare och dess inlägg beror det väll på något ?

Och om det inträffar fler gånger..... om och om igen så finns det ett mönster som gör att trådarna blir låsta som du om någon kan se ....

Just nu går detta mönster med låsning ut över hela klimatet på buke - dressyr......snälla ! Gör något !!!

Det betyder varjefall för mig mkt- när man kommit in i en tråd oavsett om man skickar inlägg eller ej- och blir så frustrerande att inte ens nu längre får och kan skriva något som kan ändra attityden så trådarna förblir öppna och givande för sägs inget om denna nervärderande attityd hos vissa så kommer det att fortsätta.

Ja det var ju mitt fel sista gången i "tysktråden". Men jag fick bara nog av nedvärderande attityder som sagt. Sorry.

b_a_l:

Men kanske hade det varit bättre att rensa delar av vissa inlägg med de mest insinuanta delarna och mitt där jag tröttnade då.

Så andra hade fått diskutera vidare. Färdigdiskuterat vet jag inte om det var, precis. Jag kan ta att bli raderad i så fall. Inser verkligen att det var fel men det finns gränser även för tålmodiga människor ibland och jag tillhör inte ens dom:crazy:

Jag hade tyckt det vore trevligt om alla fick plats. De som vill diskutera programmen, de som vill tänka till kring biomekanik och de som bara vill flamsa. Jag tkr det är så synd att man inte kan samsas utan det ofta går ut på att trycka ner varandra. Vart är det tänkt att det ska leda?

Vi har väl alla hästar för att vi tycker om dem och för att vi tycker ridning är det roligaste i livet (nja, inte alltid kanske...). Alla vill utvecklas, lära sig mer, träffa likasinnade, träffa oliksinnade osv.

Om det ändå vore så väl!
Jag skulle välkomna lite ytliga diskutioner, för de allra flesta är det faktiskt ointressant vilken stjärtmuskel på ryttaren som används i ett steg i en hörnpassering...

Och berömma andras hästar, men novelette, om inte ens JB kan rida, eller AvG rider kass, och deras hästar går hopknycklade och får syrebrist eller nackspärr och allt, inte katten går våra hästar bättre?

:bow: :bow: :bow: :bow:

Jag hade tyckt det vore trevligt om alla fick plats. De som vill diskutera programmen, de som vill tänka till kring biomekanik och de som bara vill flamsa. Jag tkr det är så synd att man inte kan samsas utan det ofta går ut på att trycka ner varandra. Vart är det tänkt att det ska leda?

Vi har väl alla hästar för att vi tycker om dem och för att vi tycker ridning är det roligaste i livet (nja, inte alltid kanske...). Alla vill utvecklas, lära sig mer, träffa likasinnade, träffa oliksinnade osv.

Ja,visst är det ett märkligt fenomen, det där med att trycka ner.

Jag hade med tyckt det vore trevligt om alla fick plats.
Men ibland blir en del saker så dissikerade så jag tror att möjligen ett fåtal hänger med, men resten av alla tusen användare?

Jag är i allafall glad att jag inte är moderator, då hade jag varit tvungen att sluta jobba, för att hinna med.

Under en arbetsdag på ca 8 timmar, har man missat mycket här inne på dressyr.

Ja det var ju mitt fel sista gången i "tysktråden". Men jag fick bara nog av nedvärderande attityder som sagt. Sorry.

b_a_l:

Men kanske hade det varit bättre att rensa delar av vissa inlägg med de mest insinuanta delarna och mitt där jag tröttnade då.

Så andra hade fått diskutera vidare. Färdigdiskuterat vet jag inte om det var, precis. Jag kan ta att bli raderad i så fall. Inser verkligen att det var fel men det finns gränser även för tålmodiga människor ibland och jag tillhör inte ens dom:crazy:

Det faller inget mörker över dig.....du brukar ha ett stort tålamod och det är nog jag som kan *brinna* ibland över vad jag tror är.....vi har jö alla våra bagage här ifrån IRL.

Och B_A_L....det är ingen lätt sitvation du är i- jag förstår din sitvation och tror nog att du har det tufft ändå utan att du skulle gå in och censuera inlägg men tror att det skulle vara ett måste i nuläget så inte fel andvändare blir avstängda när tålamodet tryter eller som för mig att det brinner......

Förstår jag dig rätt om det du vill är att de som skriver djuplodande om biomekanik od ska vara tysta? Det är mao en handfull användare som du anser stänga ute tusentals användare.

Det är din verklighet. Det finns andra som upplever annat. Som känner sig utestängda av interna hintar, referenser till varandras hästar osv.

Jag blir lika arg varje gång det känns som om det bara ska funka åt ett håll. Var som vi, eller håll dig borta. Alla har väl rätt att vara på sitt sätt? Alla har unika kunskaper, några har kommit en bit på EN väg, andra har kommit en bit på en ANNAN väg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Intressant ämne där det verkar finnas lite olika teorier. Den här tråden är väl kanske mest en allmän diskussionstråd, fast jag blandar...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 075
Senast: Nielaa
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 436
Senast: Mirre
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 246
Senast: Emelei
·
Islandshäst Ja, nu tänker jag sticka ut hakan lite. Vi får väl se hur bra det emottas. Ingen kan väl ha undgått diskussionerna som cirkulerat...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 645
Senast: freyja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar