Nu börjar det göra ont!

Sv: Nu börjar det göra ont!

Nu så!!
Kl 2000 på tors kväll började vi klocka värkarna på riktigt. Försökte äta lite, duschade, badade, läste, gick ut och kollade till hästarna (kräkte när jag kom ut i hagen dock...)
När klockan var två kom värkarna fortfarande med ca 5 min mellanrum och varade i knappt en min. Men jag kan inte säga att det gjorde så fruktansvärt ont som jag trodde det skulle göra. Ringde till lasarettet och frågade om jag kunde komma in och få något att sova på (jag mår extremt dåligt om inte jag får min sömn) Visst, kom du sa de.
Kl 3 var vi inne (jag somnade till mellan värkarna) Blev uppkopplad på CTG, låg där i en halvtimme och undertiden gjorde värkarna ONT. När BM kom och undersökte mig (allt jag tänkte var: ge mig tabletter så jag kan sova ordentligt) sa hon: Vi ska inte sova, vi ska föda barn! Du är öppen 6-7 cm! Men vi är fullbelagda så du får vänta lite...
Kl 4 fick vi ett rum där golven fortfarande var våta. Jag gick och kissade och kände nästan som om jag ville trycka. BM kom och Sambon sa till henne vad jag precis sagt till honom. Hon kollande mig och sa: Jaha, då trycker vi då, du är öppen 9 cm!
4.15 tog hon hål på hinnan så vattnet gick. Två gånger kom en läkare och tog blodprov på bebisen (hjärtfrekvensen sjönk rejält under mina värkar) Måste erkänna att det tog nog ytterligare en timme innan jag riktigt förstod att jag FICK krysta. Alla förlossningsberättelser innehåller "jag ville krysta men var tvungen att vänta" Det tog som sagt ett tag innan jag förstod att jag SKULLE krysta. När jag väl fattat gick det fort. (sprack rejält...)
06.37 kom en 52 cm lång och 3285g tung pojke:love::love::love:

Senast ändrad av en moderator:

:bump::bump: GRATTIS TILL LILL POJKEN :bump::bump:

Vill också :mad: Får vänta i 12 veckor till ;)

Grattis!
Passa på att snusa allt vad du orkar. Snart far han runt i ett sådant tempo, att du inte hinner med att snusa.:)

Åhhh va härligt :)

Ett jätte stort GRATTIS till er alla.

Massa kramar.

:banana::bump::banana: ETT JÄTTEGRATTIS TILL DIG OCH BARNETS FAR:banana::bump::banana:

mosig vill också trycka ut bebis snart :cool:

Åh *snyft* GRATTIS!!!!! :bump:

Det låter nästan som min förlossning fast lite snabbare!

Nu vill vi se bilder!

STORT GRATTIS. :bump::bump::bump:

Tidsmässigt påminner din förlossning väldigt mkt om min, mina värkar började vid 9 på morgonen, vattnet gick vid 13 & vid 15 var vi inne på förlossningen. Då var jag öppen 5 cm. 18.49 föddes våran lillkille. :love:

GRATTIS!!! (Inte ett dugg avundsjuk... :angel: )

Säger som de andra: bilder!!

Liknande trådar

Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 227
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 383
Senast: Madalitso
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?