Nu börjar det göra ont!

Sv: Nu börjar det göra ont!

Grattis!!!!!!

En fråga, varför tog de hål på hinnorna så snabbt? Var det för att bebis hade dåliga hjärtljud?

Sen det där med att krysta så man spricker...:crazy: Tror du man kan krysta lite försiktigt för att motverka att spricka? Man funderar ju en hel del såhär 4 månader före sin första förlossning... :angel:

Jag tror det är någonstans i slutet man ska sluta krysta, alltså när huvudet nästan är vid den tjockaste delen. Så att man tar det jätteförsiktigt där.

Själv sprack jag inte alls av huvudet, bara när han kom ut med handen bredvid axeln.....

jag krystade som attan och dottern kom ut ganska fort men gick inte sönder något ändå så det är frågan om hur mycket man egentligen kan påverka det hela.
bm gör nog vad dom kan för att hålla emot lite och se till att man ska gå sönder så lite som möjligt..

*kl*

Jag sprack på 4 punkter utav 6 i journalen. Det var ganska mycket, men ändå normalt.

Jag tror det kan bero på att jag hade varit helt öppen i 2 timmar men inget hade hänt så de gav mig dropp som skulle skynda på det hela. Då var det kraftiga krystvärkar och så fick jag hålla på i en timme.

hur sprack du då?
hur kan det vara normalt?
trodde att normalt var att man sprack inget eller kanske lite grann bara.. :confused:

Jag sprack där bak, ringmuskeln + i själva underlivet. Vet inte vad alla områderna heter. Men det gjorde inte ont, hade bara lite problem med att sitta i början.

Det dem menade med normalt var att jag sprack mycket, men inte onormalt mycket utan att det är rätt vanligt.

Man kan ju inte förutse om man ska spricka elle rinte. Vissa föder bamseungar och spricker inget alls, medans andra spricker.

Jag fick stanna upp en krystvärk när huvudet nästan var ute. Sen nästa gång när jag tröck på så kom han ut.

Men jag har ingen aning om hur det kändes etc. eftersom att jag var bäckenbottenbedövad och inte kände någonting. Visst tog jag i, men inte så att det störde. Lite lagom tycker jag. Jag tog i så pass att jag stönade som en tynglyftare iaf :p Jag sprack ingenting.

Tack båda två!!
Han är dessutom världens snällaste, lugnaste och mysigaste:love::love:

Hade jag vetat att det var så kul och mysigt med barn hade jag skaffat det för länge sedan!

Ja det kan jag skriva under på. Och det är så jäkla häftigt, hur denna lilla människa utvecklas så otroligt snabbt och hur fort de kommer på grejjer! Inte som en hund eller häst som man bara kan kommunicera till en viss gräns med, dessa små bebisar kommer bli Människor! Skitcoolt!

Tror du man kan krysta lite försiktigt för att motverka att spricka?

Direkt när jag kom upp i förlossningssängen och fick krystvärkar (precis efter jag kom upp i sängen) svor på BM att lustgasen inte funka och sa en massa annat inte snällt :angel: Så höll min BM varma handdukar emot underlivet och jag lovar att ALL smärta (för mig) försvann i samma sekund. När hon böt handduk kände jag hur de drog i huden men så fort de kom dit en ny handduk så försvann smärtan. Jag krystade inte alls utan låg bara och slappna av och lita på min kropp (och tyckte synd om min sambo).
Jag kände hur huvudet roterade ner och ibland kika bm under handduken för att se hur de gick, sen tog hon bort dem och då kände jag inte alls någonting. Jag lessna på bebisen till slut och tog i och krystade med kroppen i 1 värk och sen "torr krysta" jag lite innan nästa värk kom och såfort jag kände att han rörde sig utåt så slutade jag och rulla över på rygg (låg på sida)

Jag fick ett litet skrapsår längst ut på ena blygläppen, jag kände hur det kom när jag torrkrysta så jag kunde undvikit det.

Jag behövde inte sy men de sved ju som tusan när jag kissa så jag kissa i duschen på förlossningen och bb :angel: Sen hemma blötte jag ett papper och la emot sen köpte sambon xylocain salva och de tog helt bort svidandet tills de var läkt efter 5 dagar.
Jag blödde 200 ml och min förlossning tog 3 timmar efter vattenavgång, 2 timmar med värkar och 50 min på förlossningen.

Rizto Hur söt som helst :love: Blir inte alls (ännu) mer sugen på en till. Och vad snyggt solbrun du är *fusk*

Vilken sötnos. :love:

Får vänta enda tills Februari....

Liknande trådar

Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 227
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 383
Senast: Madalitso
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?