Nu börjar det dra ihop sig!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lady II
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 762
L

Lady II

Vilken ponnyhingst har du tänkt att betäcka med i år och varför? Själv har jag tänkt att betäcka mitt ridponnysto med antingen Coelenhage´s Prins Thatch eller Top Nordpol, då jag vill ha en ponnyhingst som hoppar bra! :bump:

Sv: Nu börjar det dra ihop sig!

får man vara med fast man inte tänker bätäcka i år....

Ska nästa år betäcka med Valdo :love: .
Mitt sto ska föla om ca 1 vecka och är nu dräktig med Vita Nova´s Hanassie.
Har en 1 åring efter Veronas Gerswin.

Det är alla gångartshingstar MEN de har även mkt bra hoppning.

1 åringen är mkt fin och rör sig väldigt bra och hoppar också med bra teknik och lätthet.

Jag vill få avkommor som har bra ridbarhet, mkt bra gång och bra hoppning.

Min filosofi är att ponnyer ska ridas av barn och de vill ofta göra lite av varje, ponnyerna ska vara allround talanger, man ska kunna välja inriktning efter vad barnet vill inte efter vad ponnyn klarar av.

:banana: :banana: :banana:

Jag har samma filosofi som vad du har och funderar faktiskt på att betäcka mitt sto med Top Nordpol.

Kul, jag ska betäcka med Vita Nova's Hanassie i år. Han är den högst bedömda Ridponnyhingsten nu levande i Holland och en av de bästa i Europa.
Skriv och berätta hur ditt Hanassie föl blev.
Hanassie har över 30 Internationellt/Nationellt tävlande avkommor i främst hoppning, m.a.o den mest meriterade ridponnyhingst vi har i Sverige!
Kul att höra om flera som fått Hanassie föl här på Buke, vi var och besökte hingststationen i helgen där han bor och OJ vilken hingst 24 år gammal men "ung". Jättekul.
Ägaren berättade att Hingsten som vann bruksproven i Holland 2007 med 9:or i både Hoppning o Dressyr var linjeavlad på Hanassie!
Kan du sätta in foto på ditt föl?
Är ditt sto ädelt? Mitt sto är ett Holländskt sto men med power Boy som far.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
536
Senast: Nikan
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 350
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
2 999
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka