Nu är valparna födda !!!!!!

M

Morpan

Nu har vår värld berikats med tre stycken små jämthundkillar som väger ca 500 gr styck.
Första herren kom vid 22 tiden igår. Nästa kom ca 90 minuter senare och idag vid 8,30 gjorde trejde herren sin ankomst. Allt har gått bra, lugnt och smidigt. Var dock på väg till veterinären eftersom den tredje tog sån tid på sig. Men så "slank" han plötsligt ut till vår stora lättnad :D

Här kommer lite bilder på de små krabaterna.

2007valparkopia1.jpg

2007valparkopia2.jpg

2007valparkopia4.jpg

2007valparkopia3.jpg

Sv: Nu är valparna födda !!!!!!

Tack :) Det har varit så pirrigt inför själva valpningen och speciellt orolig blev jag när den sista tog sådan tid på sig. Men nu är dom här och det smaskar, piper och gnyr från valplådan :love:

Fast det var lite ledsamt för den tjejen som var först i tur att välja valp, hon ville absolut ha en tik. Så det var inget roligt samtal sambon ringde i förmiddags :cry:

Jag tror (efter att ha lyssnat på andra med valpar) att man är ganska nöjd att bli av med de små sötnosarna efter de åtta första veckorna. Då de utvecklas från ha varit små lugna beskedliga varelser till uppnosiga terrorister med super ego :D

Så du kanske är välkommen att stjäla dem och vem vet jag kanske till och med lämnar dörren öppen :angel:

Men just nu är man bara så käär :love: och funderar starkt på att behålla alla själv = omöjligt :rofl:

GRATTIS!!
de ser superfina, goa o runda ut:love: :love:

vad är det för stam på sötisarna då??

Tack :D

Valparna är efter Ackers Doj och undan Nordjämtens Alba.

Grattis till små busfrön :love:
Vet att jag följde förra tråden då du bad om råd men har glömt o orkar inte leta.. Men är det första gången för tiken med? :)

Jepp, första gången för både tiken och mig ;)

Så söta dom kommer bli sen när dom är några veckor.
Ackers Doj är ju bara för snygg. Såg att han hade titel EUW-06, vad är det för nåt?

Så söta dom kommer bli sen när dom är några veckor.
Ackers Doj är ju bara för snygg. Såg att han hade titel EUW-06, vad är det för nåt?

Det betyder att han blev Europa vinnare i utställning (Helsingfors 2006). Därav EUW-06 :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 275
Senast: kolblakkur
·
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 399
Senast: Anonym
·
Hästhantering Som rubriken antyder gick alltså min häst till attack mot en annan häst. Undrar nu varför hon gjorde det. Jag har ägt henne och haft...
Svar
13
· Visningar
1 249
Senast: mackan
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka