Nu är nära!! SEGERSJÖ.

Sv: Nu är nära!! SEGERSJÖ.

Inte ofta jag håller med dig men i detta fallet så! Det är ju skandal att en såpass stor tävling inte får ut några startlistor...om nu inte Equipe funkar så är det väl bara att sätta sig och plita ned listorna för hand och lägga ut dem.:mad:

Man kan knappast lasta Equipe för det. Startlistan för fredagen ligger på Equipes hemsida och gjorde flera dagar innan länken från Segersjö kom dit. Att inte resten ligger där beror på en annan sak fick jag reda på igår.
Att ha en hemsida inför en tävling utan den egna proppen är ganska unikt. Bara att konstatera att hemsidans infodel för ryttare är inte deras bästa sida. :D

Jag tror ang startlistor att man vart lite "skyddad" av att arr int. På int behöver du inte lägga ut startlistor förrän de är fastlagda dvs ikväll för de som rider imorgon. Och de är inte alltid de läggs på nätet utan man får helt enkelt fråga i sekretariatet.

Du ser.... Vilken tur att man håller kvar vid sitt gamla Exel och träribbor ;)

Javisst vad fasiken. Varför ska man ändra på något? Det kan ju innebära utveckling och det vill man ju inte ha i "norrland". :devil:

Fungera? Lite som gubben som skulle ha en helautomatisk diskmaskin. Va? Måste man fylla och tömma den? Handhavandekurser kommer nog till Norrland också. :angel:

Kom just hem från Segersjö. Vi var iaf i stort sett klara med fältet runt omkring dressyrbanan. Hoppas dom blir klara med slottsparken innan banvisningen halv åtta. Terrängbanbyggaren verkar vara i behov av en ambulans snart. Ja, ja terrängen startar ju först kl 13 i morgon, så förhoppningsvis blir dom klara i tid.

*kl*

Nu är den *** terrängen klar. Emelie Westin leder på Lord, Anneli Persson tvåa & debutanten William Nilsson Fryer trea.

:)

*KL*

Som intresserad hästmänniska så åkte jag ut till Segersjö idag, coh tyckte det var en trevlig upplevelse.
Men att man inte kunde få tag i vare sig program eller banskiss eller startlistor med hästförteckning förvånade mig mycket.

Det måste ha blivit en allvarlig miss, antar jag?
tävlingen hade varit tusen gånger roligare att tittat på om man vetat vem som red, och vilken härstamning hästen hade.

Det kunde man i sekretariatet. Banskissen var rätt dålig, det stod inte vad det var för hinder utan det var i princip bara bansträckningen.

Grattis till en fin runda i terrängen!

:laugh:

Javisst vad fasiken. Varför ska man ändra på något? Det kan ju innebära utveckling och det vill man ju inte ha i "norrland". :devil:

Fungera? Lite som gubben som skulle ha en helautomatisk diskmaskin. Va? Måste man fylla och tömma den? Handhavandekurser kommer nog till Norrland också. :angel:

Hur som helst klarade vi SM och championat med 3 domare och dessutom 3 stildomare med exel och träribbor idag med fullständigt (preliminärt) resultat inom 5 min från sista målgång i alla klasserna:angel:

Det var nån som föreslog att vi skulle sälja systemet till "Breeders" :D men inte kan jag tänka mig att vi bakåtsträvande norrlännigar har nåt att tillföra.....

Hur som helst klarade vi SM och championat med 3 domare och dessutom 3 stildomare med exel och träribbor idag med fullständigt (preliminärt) resultat inom 5 min från sista målgång i alla klasserna:angel:

Det var nån som föreslog att vi skulle sälja systemet till "Breeders" :D men inte kan jag tänka mig att vi bakåtsträvande norrlännigar har nåt att tillföra.....

Fast jag som försökte lägga upp ert resultat på nätet var inte så nöjd. Inga ponnynamn & inga klubbar, & väldigt krångliga listor på hemsidan. Måste gå att göra enklare listor, men med mer information, än så?

Det var inga program, det var startlistor.

Det finns alltid på tävlingar i sekretaritet (man behöver inte gå in nånstans) eller utställda för publiken att ta. Det var väl att det sista saknades som var missen.

Ja och Emelie vann och var så glad så glad så jag blev alldeles rörd....:o:D Hon kämpade ju hårt i helgen med 5 hästar så hon var väl värd den segern....

Fio kom 5:a i den *-iga efter ett litet löjligt pet i den avslutande hoppningen, men vi var nöjda och glada ändå efter helgen. Hille var fin i dressyren och gick som ett skott i terrängen så allt var kul!

Det som känns allra bäst är att ambulansen hade inget att göra...närmast en sån färd var en hoppryttare! som gick omkull på den regionala hopptävlingen...jag säger ju det, banhoppning är livsfarligt!:devil:

Jättekul att träffa några bukefalister, t ex 99:an som blev lite överraskad när hon insåg vem jag var...:D Övriga som jag kände igen var givetvis Mammaberg m flickor och om jag inte är helt ute och seglar så var nog Workaholic där...någon OldQ såg jag inte till dock? Murray med mams är alltid en trevlig upplevelse...och JA Mamma Murray, jag SKA gå till doktorn med min hosta!

Men nu kryper det i FT-benen och jag vill ut igen, tur att det är tävling till helgen!:bump:

Senast ändrad:

fast tydligen blir det fel ändå :D
dock tydligare att det är mänskligt fel här:D

Ja och Emelie vann och var så glad så glad så jag blev alldeles rörd....:o:D Hon kämpade ju hårt i helgen med 5 hästar så hon var väl värd den segern....

Fio kom 5:a i den *-iga efter ett litet löjligt pet i den avslutande hoppningen, men vi var nöjda och glada ändå efter helgen. Hille var fin i dressyren och gick som ett skott i terrängen så allt var kul!

Grattis Mli :idea: superduktigt! Och att orka rida så många.

Grattis Fio och resten som var duktiga. Många var det. :)

Vi var själva nöjda men har precis kommit hem efter en lång färd. Ja jag vet att vi nte ska gnälla :angel: 44 mil var det exakt

KL

Jag instämmer i kören, GRATTIS Mli :bow: Hon är så otroligt värd det! Som den tjejen har slitit (och fortfarande gör), dessutom så kom segern på hennes egen "lilla" hjärtehäst. Så klockrent rätt för henne :love:

Grattis alla ni andra som också blev placerade eller är nöjda med era insattser!

*kl*

Ja det var verkligen kul för Mli! :bump: :banana: :bump:
Men rida 5 hästar, det är väl nemas problemas för henne, inte för inte som hon går i Annas fotspår. Då är ju 5 hästar piece of cake... ;) *obs, liiite ironi*

Det är segt virke i folk som jobbar med Anna...har jag hört. :angel:

:D

kl

Härligt stämning på segersjö och jättekul att titta på alla duktiga ryttare/ryttarinnor och hästar såklart. Jag var där och fotade lite så är det någon som råkade känna någon så har jag säkert lyckats få dom att fastna på någon bild i terrängen :D

fast tydligen blir det fel ändå :D
dock tydligare att det är mänskligt fel här:D

Du menar att reportern ringer in det preliminära resultatet på ribborna innan kuriren ens hunnit tillbaka med hinderdomar-protokollen... ja det är svårt att göra nåt åt

Kanske är det därför en del klubbar aldrig redovisar nåt preliminärt resultat:devil:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Medaljerna vid Folksam SM i fälttävlan för seniorer individuellt och i lag ska fördelas vid Segersjö Fälttävlan på herrgården utanför...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I förra veckan blev det klart att Segersjö får arrangera EM i fälttävlan för young rider och juniorer 2026.
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
855
Senast: ufot
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Den stora forumuppdateringen är nu genomförd. Det mesta som skett är dock sådant som ni inte bör märka mycket av. Det handlar inte om så...
2
Svar
25
· Visningar
1 189
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden