Nu är kattjakten igång!

Sv: Nu är kattjakten igång!

:)
Zenechka/kortform Zeny (nobel), Zenochka, Zoyechka/Zoyenka/kortform Zoya (liv)

Zilya
/Zilja hittade jag och tyckte var fint. Zinadia var också fint, och kortformen Zina. På S finns ju en del också, Sasha (fungerar tydligen på både flickor och pojkar, som smeknamn till olika saker), Sashenka...
Zonya/Sonja/Sonia/Sonya kanske? Betyder visdom...
Zena, Zenaida, Zenaide, Zinaide, fyra former av samma namn som betyder tillhörande Zeus...
Zada, ett syrianskt namn som betyder lycka eller lycklig.

Senast ändrad av en moderator:

Tack!

Zinadia tyckte jag var fint, uttalas det Zinadja eller Zinaadi-a, med tydligt i? Zita och Zinadia blir ju annars fint tillsammans.

Vad är Sashenka kort för?

Vet inte än, jag köper inte från uppfödaren (det är en vuxen katt), och jag kommer få papprena när jag hämtar katten. Eftersom hon är steriliserad så har hon inget avelsvärde, så jag har inte frågat om stam.

Intressant! Jag har en kompis som födde upp ryssar i Norge för några år sedan, kanske ligger det några gemnsamma nämnare i stammen längre bak...

Det gör det säkert, det är ju en väldigt liten ras i norge!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 588
Senast: cirkus
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 408
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar