Sv: Nu är jag sur!!!
Har ni läst det jag skrev. Sammetsmule tråden ansåg jag ok så långt jag såg den och lät den vara kvar och tog alltså inte bort den.
Alla företag och privatpersoner kan gratis lägga in sina länkar på Hästlänksidan som är Sveriges största hästlänksamling. Att ha länkar där och inte överallt på forumet borde göra det lättare att hitta en länk när man väl söker efter en. Samtidigt som forumet blir mer komplett genom att folk skriver ett fullständigt inlägg i stället för att bara lägga in en länk som kanske inte ens fungerar efter ett tag.
Det blir också bättre ordning när annonser hamnar på annonssidan, länkar på länksidan, evenemang i Kalendern och diskussioner på Forumet.
Ett sätt för mig att få in lite pengar på Bukefalos för att betala för server, programvaror, m.m. och kanske lite av den tid jag lägger ned är att företag skall betala om de vill göra reklam för sig själva, de tjänar normalt pengar på att synas här.
Att folk sedan inte vågar? skriva ut Hööks eller Börjes när dessa diskuteras har jag ingen förståelse för, det är något som folk hittat på själva.
Lagarna för hur och på vilket sätt man får diskutera privatpersoner är inte helt solklara och dessa diskussioner leder oftast till två läger som antingen hatar eller älskar personen. Därför har vi de regler vi har.
Vill du läsa dem finns de under länken Forumregler längst ned på sidan.
Väldigt mycket är tillåtet på Bukefalos, tycker att det oftare är diskussioner om att för mycket tillåts här än tvärt om, framförallt gammeln bukar ofta hugga om något möjligen kan (miss)tolkas som ett regelbrott och kräva att något görs.
Det går aldrig att göra alla nöjda, men jag försöker göra vad jag kan för att så många som möjligt skall trivas.
Jag tror att vissa användare som inte följt reglerna vid ett flertal tillfällen och därför fått sina inlägg raderade eller kanske t o m stängts av har spritt inlägg som fått många att tro att allt möjligt raderas eller att vem som helst kan stängas av lite hur som helst.
Det är väldigt svårt att bli avstängd, ingen användare stängs av pga enstaka inlägg eller enstaka trådar.
Det finns användare som moderatorerna i flera månader bett mig överväga att stänga av, vissa har stängts av andra inte. Det är enbart jag som fattar sådana beslut.
Grundregeln när det gäller inlägg eller trådar som är på gränsen för att tas bort är att hellre fria än fälla.
Alla gör vi misstag, ni bryter ibland omedvetet mot reglerna på Bukefalos, moderatorena och jag tar ibland bort trådar som borde få varit kvar.
Viktigt att tänka på är att i vissa lägen kan en ok tråd spåra ur efter att ni läst den vilket kanske gör att man inte förstår varför den togs bort.
Hjälp mig gärna med tips om sådant ni tycker har blivit fel. Om ni undrar varför en tråd tagits bort, om ni tycker att en moderator missköter sig eller om ni anser att någon regel bör ändras. Skicka gärna ett mail, jag läser alla även om jag inte alltid svarar.
Tiden blir ibland knapp som deltidspappaledig egenföretagare med sambo som också har egen firma samt en föräldragård där jag hjälper till när det behövs.