Nu är hon påväg!!!

Sv: Nu är hon påväg!!!

Måste ju ge en liten lägesrapport i träningen nu, det var ju ett tag sen! :laugh:

I slutet på förra veckan så va hon oerhört seg på banan så jag tyckte att det var dags att försöka sig på en uteritt, det gick kanonbra och hon sköter sig exemplariskt! Tittar inte nämnvärt på någor, blev inte ens rädd för Hälge (en älg alltså) som traskade över vägen och inte hoppade hon till för fåglarna som plötsligt flög upp i skogen, vilen pärla hon är lilla Lusen! :love:

Nu efter att par dagar med uteritt i skritt och trav ville jag prova banan igen för att se om hon fått lite mera bjudning. Och vips en helt annan häst på banan, mera bjudning och ännu mera stadig i formen! :laugh: Hon är verkligen en otrolig höst som gör framsteg varje dag!!!

Sen är hon väldigt social, älskar att bli ompysslad i stallet, badad och allt fixar hon som på dans. Sen när vi nu hämtar dem från betet på kvällen och man ropar på henne så kommer hon genast travande mot en, då blir man glad!!! :)

100_0601.jpg

Jahaja idag har vi tagit den första galoppen! :) Och det gick kanonbra, hon va lugn och fin som vanligt, vilken pärla hon är! :love:

Sennär jag skulle gåtillbax med hästarna till betet kom det värsta regnskuren alltså! :mad: Jag såg nog ut som miss wet eller nåt efter den promenaden.... :crazy:

Här kommer en liten bild igen på Lusen, Lucy, Pärlan.... Ja kärt barn har många namn.... ;)

080614PS.jpg

Idag red vi på banan igen och hon är ju för duktig alltså! Hon är riktigt stadig i formen nu och vi galopperade lite oxå, helt otroligt hon tog rätt galopp varje gång! :love:

Ska se om det finns möjlighet till att fota lite när jag rider i veckan så att ni får se lite färska bilder från ett ridpass!

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här om lilla Lucy!!!

Vi har hunnit rida och träna en hel del sen sist, har börjat med galoppen och hon skäter sig riktigt bra... Hon är så rolig att rida, lättlärd och lyhörd. Är det nåt som inte riktigt fungerar så behöver man bara visa det ett par gånger och sen vet hon vad som gäller!

Har hunnit vara hem till mina andra hästar oxå och då fick hon följa med. Hade aldrig lastat eller kört henne innan men jag lastade själv och hon var hur duktig som helst. Sen i körningen så var det som om jag körde med en tom finka, hon stod blixt stilla. Undrade lite skämtsamt om hon levde där inne när vi kom fram.... :angel:

Här kommer två bilder från när vi var hemma på semester!

100_0812.jpg

100_0816.jpg

Ja hon är söt som socker! ;)

Jo jag har faktiskt tänkt på det att hon har ganska mycket lugg för att vara Appalosa, inte så mycket man då, den är tunn och kort...

Hät kommer den för länge sen lovade uppställningsbilden på Lucy! Det var inte det lättaste att ta denna bild så den gör henne inte riktigt rättvisa.... Men kanske nån som har nåt att säga om exteriören åndå!

th_100_0837.jpg

(å varför blev den så liiiiiiiiiten????)

För att det är en thumbnail :)
Ta bort th_ i adressen, så blir det rätt.

100_0837.jpg

Jättefin häst tycker jag! :love:

Okej! Alltså med bildstorleken!

Har varit lite off från nätet ett tag pga att jag haft sjukt mkt att göra men nu är jag tillbax i smeten!!!

Jo det är en himla fin häst.... Tycker verkligen om henne!

Har du bestämt dig för hur du ska göre nu efter sommaren då. Är ju en jättefin häst. :)

Näe jag har inte bestämt hur jag ska göra, om det blir köå eller inte. Har som sagt att jag kan ha henne fram till jul och då får ägaren ett defenitivt svar. Det känns rätt okej.

Ska förresten va med på en endagars westernclinic den 4 oktober med henne. Det blir två pass den dagen och jag hoppas att vi kommer en bit påväg mot vårt mål, eller mitt mål....
Jag har alltid velat göra en ordentlig spinn och Lucy borde ju ha förutsättningar att kunna lära sig det.
Kommer även att rida min gamling bara för att han inte ska känna sig helt bortglömd och alltid kul att rida en häst som kan litegranna....

I lördags var det då kurs och Lucy skötte sig exemplariskt! Läraren blev oerhört intresserad av henne och tyckte att det var en mycket fin häst! Han sa att för att bara va riden i fem månader så är det en fantastiskt häst som har stora möjligheter att komma långt!
Om inte jag köper henne så var han en het spekulant!

Ska nu diskutera med ägaren och se var priset hamnar och därefter ta ett beslut om det blir affär eller inte!

I lördags var det då kurs och Lucy skötte sig exemplariskt! Läraren blev oerhört intresserad av henne och tyckte att det var en mycket fin häst! Han sa att för att bara va riden i fem månader så är det en fantastiskt häst som har stora möjligheter att komma långt!
Om inte jag köper henne så var han en het spekulant!

Ska nu diskutera med ägaren och se var priset hamnar och därefter ta ett beslut om det blir affär eller inte!

nej vad roligt, hoppas det blir affär av så du också blir en lycklig Appaloosa ägare:banana:
så får du dyka upp på våra tävlingar år 2009. :idea:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 394
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 246
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 893
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 878
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka