Nu är hon påväg!!!

Sv: Nu är hon påväg!!!

TACK!!! :bow:

Ja vi får se hur det går framöver, men jag kan ju inte ha TRE hästar, d blir nog lite för mycket och har inte heller hjärta att sälja nån av gamlingarna....

Men man vet aldrig vad som händer.... Jag är iallafall bra sugen på att ge förslaget om ett köp.....

Jippi jiho!!!! Idag var det den första "ridturen" då.
Longerade henne en stund först och "rastade" av henne lite innan, hon kan ladda lite i galoppen men det är inte ett ont öga i henne, mer attityden "ja, detta va ju skitkul, att springa!" åsså kommer en liten försiktig bockning!

Blev upplyft och hängde lite först, sen satte jag mig upp och började skritta, göra lite halter och sätta igång igen. Pilla lite i munnen och lägga på skänkeln. Helt otroligt va fint hon går, hur lätt hon förstår och så där. Hon tom flyttar sig lite för skänkeln.

Hade ledare i början men hon va lika cool som vanligt så då red jag själv! Hon är bara helt underbar! :love:

Ska köra de andra hästarna på bete i veckan och blir borta tre dar så nu blir det ingen träning förrän på lördag.... :( Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.... :angel:

Japp nu va de andra två hästarna på bete och jag och Lucy får fortsätta vår träning.

Red igår igen och hon a hur cool som helst, vilken häst hon är alltså! :love: Travade t.o.m lite idag och det va absolut inga problem.

Här kommer lite bilder från dagens träning! Westernsadeln jag har till min andra häst passar inte riktigt så det får bli engelsk utrustning så länge....

080601PS.jpg

http://i169.photobucket.com/albums/u216/Beemergirl_bucket/080601D.jpg?t=1212338501

http://i169.photobucket.com/albums/u216/Beemergirl_bucket/080601B.jpg?t=1212338536

http://i169.photobucket.com/albums/u216/Beemergirl_bucket/080601G.jpg?t=1212338578

Idag har vi ridit igen och det gick bara bra! Hon är så cool! Longerade lite innan och det gick oxå bra, hon tar sig verkligen och gör stora framsteg från gång till gång! I ridningen idag jobbade vi med att stanna, sätta igång och svänga och sen att försöka få en någorlunda rund volt men det är inte så lätt när hon gärna drar sig innåt och hjälperna för att flytta utåt sitter inte riktigt. Men mot slutet gick hon jättefint och då gav vi oss för dagen!

Japp nu va de andra två hästarna på bete och jag och Lucy får fortsätta vår träning.

Red igår igen och hon a hur cool som helst, vilken häst hon är alltså! :love: Travade t.o.m lite idag och det va absolut inga problem.

Här kommer lite bilder från dagens träning! Westernsadeln jag har till min andra häst passar inte riktigt så det får bli engelsk utrustning så länge....

080601PS.jpg

http://i169.photobucket.com/albums/u216/Beemergirl_bucket/080601D.jpg?t=1212338501

http://i169.photobucket.com/albums/u216/Beemergirl_bucket/080601B.jpg?t=1212338536

http://i169.photobucket.com/albums/u216/Beemergirl_bucket/080601G.jpg?t=1212338578
Jag tycker du har fått hem en väldigt fin appaloosa.

har du fått stammen???:laugh:

Näe.... :( Tyvärr har jag inte fått stammen ännu.... Ägaren har nåt problem med datorn.... Han skulle ju kunns skicka med snailmail men jag vill inte tjata heller.... Men snart hoppas jag på att få se dem...

har du fått stammen???:laugh:

Jihooo!!! :laugh:

Fick stammen idag och en länk till stuteriet hon kommer ifrån... Tyvärr står allt på tyska å jag är ingen stjärna på det så jag fattar inte mycket, men det fanns många fina bilder på mamma, pappa o halvsyskon!

Hon heter egentligen Little Plaudit Pearl F: 29 maj 2002 E: CK Nensens Honey U: Plaudit´s Petals UE: Prince´s Leo.
Om det är nån som vet nåt om dessa hästar så får ni gärna berätta för mig! Som sagt min tyska är inte vad den borde.... Får nog ta ett snack med ägaren så att han kan förklara.... :angel:

Idag blev det betessläpp och gissa om hon blev glad av att få smaka på det goda gröna gräset!!! :laugh:

100_0644.jpg

Dagens uppdatering då!

Red ut för första gången idag och det gick bara bra! :D Hade ju sällskap av en kompis med häst oxå för säkerhets skull "ifall" det skulle hända nåt.
Lilla Lusen va verkligen imponerande kan jag säga... Hon reagerade inte på nåt, tittade inte särskillt mycket heller så vi travade tom lite och det tyckte hon va kul!

Jihooo!!! :laugh:

Fick stammen idag och en länk till stuteriet hon kommer ifrån... Tyvärr står allt på tyska å jag är ingen stjärna på det så jag fattar inte mycket, men det fanns många fina bilder på mamma, pappa o halvsyskon!

Hon heter egentligen Little Plaudit Pearl F: 29 maj 2002 E: CK Nensens Honey U: Plaudit´s Petals UE: Prince´s Leo.
Om det är nån som vet nåt om dessa hästar så får ni gärna berätta för mig! Som sagt min tyska är inte vad den borde.... Får nog ta ett snack med ägaren så att han kan förklara.... :angel:
Jag känner igen mammans stam.
Jag tycker hon är mkt fin.

Jag känner igen mammans stam.
Jag tycker hon är mkt fin.

Oj vad roligt att du känner igen hennes mammas stam... Vad vet du om den? Jag är absolut inte så insatt i Appaloosastammarna så jag vet inget alls. Vet du om det är Quarter inblandat, har hört nåt om att det ska vara mycket quarter i Appaloosorna.... Men har ingen aning alls...

Berätta vad du vet, om du vill förståss?

Det jag vet om mamman är att hon importerades från USA till tyskland 1991 eller nåt liknande och har fått 10 el 11 föl med C.K Nensens Honey.
Om pappan vet jag egentligen inget, bara att han ska vara en stark och uthållig kille som haft en del resultat i fartgrenarna....

Så om du, eller nån annan vet nåt mer om Little Plaudit Pearl (Lucy), stammen och om det är quarter i henne, och hur mycket i såfall så skulle det vara kul att veta... Sen om föräldrarna eller andra släktingar tävlat och deras resultat....

Hejsan!
ck nensen honey är är efter sen sens mr skip
sen sens mr skip är efter skip bright och undan golds miss sen sen
skip bright är efter quartern skipperns ladoch gold miss sen sen är undan quarten joaquin stardust
Så i 5 led finns det lite quarter på pappans sida iaf.

//Mallan

Tack! Har ju som stammen men namnen har som inte sagt mig så himla mycket.... Aja nu vet jag ju lite mera! :bow:

Kan du inte skicka ett PM till Mels Appaloosa.
El ring dom så får du veta ännu mer och de är ju dom som sitter i registreringen också så tobbe kan stammar jätte bra.
Och dom älskar att få berätta och de tycker de är roligt med nya hästar.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 394
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 248
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 893
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 878
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka