Nu är hon påväg!!!

Beemergirl

Trådstartare
Japp nu är Lucy påväg till mig! Ett sexårigt Appaloosasto som jag kommer att ha över sommaren till att börja med och sen får vi se hur det blir....
Har ingen stam på henne ännu iallafall men hon är importerad från Tyskland och inte mycket jobbad med. Jobbad från marken och riden ungefär sex veckor förra sommaren så det ska bli riktigt spännande att börja med något nytt!

En dålig bild på henne från förra sommaren!
Lucy.jpg

Sv: Nu är hon påväg!!!

Men vad är detta? :) Vad roligt för dig, hoppas det känns bättre med hästmotivationen nu då du får något nytt att jobba med!

ja du vi hästmänniskor är lite inkonsekventa många gånger!!! :grin: Men det ska bli kul! Nåt nytt att tänka på och lägga enegrgin på! Sen så funkar Werner kanonbra nu så det känns ändå lite tvetydigt att "byta" ut honom... Men han är ju ingen ungdom så det är väl bar anaturens gång...

OT. Hur går det med dina pållar då?

Japp vid femtiden anlände lilla Lucy, vilken sötnos hon är.... Hälsade bara på henne idag och imorron så får vi ta en liten puts, kan behövas med alla dessa leriga hagar... :grin:

Längtar verkligen till att få börja jobba med henne å inte är hon så stor heller, vi snabbmätte henne ikväll och vi fick henne till 149cm så det är ingen stor pålla!!

Ska ta lite mer bilder på henne så nå får se hur hon verkligen ser ut. Får kopia på stammen inom ett par dar så då kanman kolla lite vad honhar för blodslinjer. Bara för skoj skull!!

Vilken snygging! :love:

ser fram emot att höra mer om hur det går för er, bilder och sånt :laugh:

Tackar å Lucys vägnar!!! :bow:

Idag blev det alltså puts av pållan och det var verligen välbehövlligt kan jag lova.... En hel del vinterpäls kvar och en massa lera.... :grin:
I helgen ska jag nog ta och bada upp henne oxå... Även om hon rullar sig igen så känns det ju lite frächare!

Sen provade jag mina sadlar på henne och alla låg riktigt bra... Men måste införskaffa ett cobträns, mina i stl full va för stora....

På onsdag ska jag ta ut och lina henne lite så får vi se hur hon funkar i det, hoppas att jag kan ta lite bilder oxå!

Imorse hade det snöat en dm snö!!! Jag som trodde att sommaren var påväg..... :mad: Men ack vad man känner sig lurad......

En bra sak med att det snöat var att Lucy inte hade rullat sig i hagen idag, dt va skönt att slippa borsta som en blådåre för att få fram den rätta färgen... ;)

Har lpngerat henne idag och det gick kanonbra, hon är verkligen lyhörd på rösta och att flytta sig ut på volten..... Kul, imorron ska jag lägga på sadeln oxå så får vi se hur hon reagerar på den i longeringen. Det är ju ett år sedan ungefär hon hade sadel på sig senast.

Här kommer iallafall några bilder från idag, inte de bästa kanske, hon ville gärna komma fram till mig när jag skulle försöka fota. Helbilden står hon i utförsbacke men det får bli de här så länge. Ska försöka ta lite "riktiga" bilder imorron eller i helgen!

Håll till godo med dessa iallafall!

100_0464.jpg

http://i169.photobucket.com/albums/u216/Beemergirl_bucket/100_0461.jpg?t=1210872981
http://i169.photobucket.com/albums/u216/Beemergirl_bucket/100_0465.jpg?t=1210873008

Vad roligt!
Hur kom sig att du köpte henne och hur hittade du henne?
Fin var hon. Prata med Mels appaloosa så kan dom berätta mer om hennes stam så du vet lite bara för de är roligt i allafall. Grattis.

Jag har inte köpt Lucy, jag har henne på foder/prov över sommaren och sen får vi se hur det blir. Ägaren vill sälja henne och jag kommer att ha första tjing så att säga.

Ägaren kommer från Tyskland och bor nu här i Norrland så Lucy är importerad från Tyskland, född där. Har inte fått pappren på henne ännu men han (ägaren) skulle ta en kopia så att jag får. Kan ju som sagt vara kul att kolla upp hennes stam...

Ägaren frågade mig helt enkelt om jag ville prova henne.... Jag känner mig ärad för det förtroendet. Han är väldigt mån om sina hästar och ser er till hemmet, att dom kommer nånstans där dom får det bra. SÅ som sagt jag kännermig oerhört ärad över det förtroende han gett mig!

Senast ändrad:

Longering idag oxå med lilla Lucy som fått smeknamnet Lusen!! :grin: Inte det vackraste smeknamnet kanske men dottern i huset säger typ "Loooooosy" så då blev det att vi började säga Lusen... Så det är väl det hon får heta nu då. ;)

Longeringen gick mycket bra, hade sadeln på henne idag oxå och hon jobbade på riktigt fint, söker sig självmant neråt med huvudet och det är ju väldigt positivt!

Imorron ska jag bada upp henne, ta lite bilder och kanske om det känns bra efter longeringen sitta upp på henne!

Tyvärr blev det inga bilder i helgen... :mad: Det va så dåligt och tråkigt väder så det skulle inte ha blivit bra iallafall....

Har fortsatt att longera henne och hon är riktigt duktig! Lite spänd i början men efter ett par varv så coolar honner och går jättefint.

Idag när jag kom till stallet och såg henne i hagen så va det med en stor suck... Hon hade rullat sig i det värsta gegget och såg värre ut än innan badet i lärdags... :mad: Så det va lite onödigt arbete där kan man säga... Får ta en duvning till när det blivit lite torrare ute....

Hon va riktigt fin :d kul med ännu en appis här på buke :D
Hon ser lite omusklad ut, eller är hon av den lite ädlare typen ?

Hon är sex år gammal och är inte jobbad med så mycket... Blev riden ungefär fem-sex veckor förra hösten och sn har hon inte gjort nåt alls... Så det är till att börja om från början ingen... Därför är hon omusklad, men jag hoppas att det kommer fram lite nu när vi börjar komma igång.
Har ju bara haft henne en vecka så på den korta tiden hinner det ju inte hända så mycket... Men som sagt vi jobbar på och innan sommaren är slut så ska det väl finnas en å annan muskel på henne hoppas jag... ;)

I regn å rusk idag oxå så va vi ut och longerade.... Hon är så himla lyhörd på kroppsspråket så man blir ju nästan rädd... När jag longerar så räcker det med att höja innerarmen så flyttar hon ut, höjer jag spöet lite bakom henne går hon upp i nästa gångart, tar jag ett förhållande tag i longerlinan så minskar hon farten, hukar jag mig lite neråt så gör hon halt...
Jag är helt facinerad av lilla Lusen!!! :love:

Min egna häst är ju inte den roligaste att longera, han laddar gärnet och det är mer en kamp än ett sätt att "rasta" av honom.... Så vi kör med tömkörning istället när vi vill göra nåt annat än ridning.

En till hagbild på Lusen!!

080523B.jpg

Har longerat henne idag oxå och hon är riktigt duktig, har börjat med lite galopp nu oxå och hon ser ut att ha en underbart mjuk o rund galopp!!!

Idag har jag då alltså suttit på lilla Lusen för första gången! Hon va hur cool som helst alltså, brydde sig inte för fem öre att jag va där uppe. Provade skänklarna lite och hon fattade direket va d va frågan om och gick framåt. :)

Imorron ska jag "rida" på riktigt och jag hoppas att det går lika bra det!

En till hagbild på Lusen!!

080523B.jpg

Har longerat henne idag oxå och hon är riktigt duktig, har börjat med lite galopp nu oxå och hon ser ut att ha en underbart mjuk o rund galopp!!!

Vilken snygging Malin! Jag säger bara KÖÖP! Om du inte ska ha en quarter alltså... :angel:
Hälsningar från Linda som även diggar appisar :love:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 394
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 248
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 893
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 878
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka