Nu är hon borta....!

Wild Rein

Trådstartare
Mitt lilla hjärta, min lilla Cola!

ribban2_91381a.jpg

IMG_0149.jpg

:cry:

Sv: Nu är hon borta....!

Nä men vad tråkigt!

Var hon gammal eller vad har hänt?

11,5 år men som en unghund i kroppen och temperamentet...dålig syn men det gör ju inget..

Har känt lite sådär att någonting inte riktigt stämmer men har varit hos vetten flera gånger...

Men för några dagar sen började hon kräkas och kissa inne, dagen efter var hon KNALLGUL, i ögonen, tandköttet och hela magen, hon åt inte heller...

Vetten sa att lever och njurar gett upp.....:cry:

Det gick så fort....kan inte fatta hon är borta!

Men åh..precis detta hände med min sambos föräldrars bichon frisé , han blev 16 år

Beklagar, det var en väldigt söt liten dam! :(

Oj vad tråkigt

Dock är det bra för hunden att den haft ett så långt och bra liv hos er

Tröst kramar

Jaa, hon har ju alltid varit med oss...har väl rymt ur hästbussen på ett antal tävlingar när hon letat efter mig!! :angel:

Det är ju bara så overkligt...jag tycker att jag känner henne i fotänden av sängen och jag hör henne tassa runt i huset....:cry:

Hade han också dom symptomen?? Jag sitter ju här nu och undrar om det inte kanske fanns något att göra?? För att få henne att överleva...själviskt kanske, men jag saknar henne så fruktansvärt..

Och jag har liksom levt i illusionen om att små terriers blir ju minst en femton sexton år gamla...dumt av mig..:(

Men fy vad tråkigt... :(
Det enda som man kan vara "glad" åt är väl egentligen att det gick fort utför, att man slapp se henne långsamt bli sämre, sämre och sämre tills man slutligen var tvingad att inse att det inte går längre.
Men jag vet, det känns overkligt ändå.

*tröstkramar*

Tack!
Jag försöker vara glad för det, och med tiden kommer jag nog vara väldigt tacksam...just nu är det bara svårt!

Hon mådde så djävulskt dåligt den morgonen hon var helt gul, hon avlivades samma dag vid lunchtid...jag satt med henne hela morgonen och förmiddagen men mannen fick ta henne hem till grannen som är vette, jag klarade det bara inte, jag ville inte ge henne all min ångest utan ville hon skulle känna att jag var glad...

Jag beklagar verkligen!

Det är alltid så himla tungt att förlora sina älskade vänner, oavsett om det är ålder eller nåt annat.

Min gammeltös, som dog för nio år sedan, fick också problem med lever och njurar. Gick väldigt fort där också. Plötsligt en dag kräktes hon upp allt, till och med snö hon slickade i sig. Väl på kliniken kunden vetten konstatera att lever och njurar var slut. Hon fick somna där och då 15 år gammal.

Enligt veterinären hade det kanske gått att medecinera en liten tid, någon månad eller så, men vi tyckte inte att det var värt det.

Många tröstkramar.

//Doccan

Tack alla!
Man är ju inte ensam om att förlora en sån vän...men man känner sig ensammast i världen när det händer!
Hon har ju liksom varit med mig alltid! Hela mitt vuxna liv, hela barnens liv...usch!

Fy vad tråkigt :cry: Blir verkligen rörd när jag ser korten på henne.. Skänker dig en tanke..

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 228
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 440
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 984
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka