Nu är han här:)

Sv: Nu är han här:)

:love: :love: :love: :love: :love:
Är det en Parson??? Jättefin! De är så söta när dem är små.. Min var så lik din när vi hämtade honom!
Livet blir helt annorlunda med en hund men när man väl vant sig så kan man inte leva utan :rofl: !
 
Sv: Nu är han här:)

Ja.Tack!
Jag har alltid velat ha ett liv med hund och hoppas attdet blir lika bra som jag tror.
 
Sv: Nu är han här:)

Fina bilder, roligt att se! :)

(Och nej, ingen parson utan en högställd jack russell terrier.)
 
Sv: Nu är han här:)

Det blir det säkert! Var bara noga med att uppfostra den lille redan från början, de här hundarna har en ortoligt stark egen vilja! En "rottweiller/doberman/schäfer i en liten förpackning" har jag hört!
Lycka till!:)
 
Sv: Nu är han här:)

Ja såklart,inte parson Hugolina!Sorry

Jaahl.Bilderna blev sådär,han hade inte lust att bli fotad*ler*Men kul att ha från första dagen.
Nu sover han tätt intill mig i soffan.
 
Sv: Nu är han här:)

MrsScabtree skrev:
vad är skillnaden på Parson jack russel och låbgbent jack russel? Trodde det var same same.

Högställd jack russell är ursprunget till parson och registreras i JRTC. Parson är den SKK-registrerade varianten av den högställda typen, rent tekniskt ättlingar till JRTC-hundar som mönstrats in tidigare (från och med början av 90-talet). Parsons rasstandard skiljer sig litegrann från JRTC:s - den förespråkar endast större hundar (över 12,5" i mankhöjd) och är lite mer detaljerad i tämligen oväsentliga aspekter av rasstandarden.
 
Sv: Nu är han här:)

va söööt :love: vill oxå ha :d :love: men hur stora blir långbenta jack russlar då ?`:P
 
Sv: Nu är han här:)

Jaahl skrev:
Fina bilder, roligt att se! :)

(Och nej, ingen parson utan en högställd jack russell terrier.)

Jag antar att dina hundar inte registreras i SKK?

Vad är det som motiverar denna förvirring ang. JR:ns varande?

Vad jag vet har inga andra raser en Club of Britain, Sweden etc OCH registrering i SKK?

Ta inte illa upp. Jag bara frågar för att jag är nyfiken. Jag kan förstå att de raser som ännu inte är godkända av FCI, tex. Am bulldog, boer boel etc har sina egna klubbar och stamtavlor - men JR?

Varför har inte du Parson Jack russell istället, om raserna är närmast identiska? Det borde vara enklare för både uppfödare och valpköpare att ha en hund som är registrerad i den officiella kennelorganisationen i ett land, väl?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 665
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
519
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Troll
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp