Och ska jag tolka bukefalister som nick eller personer?de speglar hur de bukefalister som deltar i omröstningen säger att de kommer att rösta.
@ullo ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och ska jag tolka bukefalister som nick eller personer?de speglar hur de bukefalister som deltar i omröstningen säger att de kommer att rösta.
Den här är bra. @Enya la nyss upp den som gräsligt exempel i en annan tråd. Den är en bra påminnelse om att en röst på SD är att ställa sig i samma led som de som gillar sånt.
Det är väl inget fel på Alliansens skolpolitik
Ja, det vet jag också.Mig veterligen är det bara Vänsterpartiet som är mot vinster i välfärden.
..och frågan är för min del då hur man definierar vinster.Ja, det vet jag också.
För egen del är jag väl inte emot rimliga vinster i sig, men jag tycker mig se exempel i min omgivning där ekonomin styr över kvalitet och där stora företag kammar hem enorma vinster med skitkvalitet i sin verksamhet. Jag tycker att pengarna i välfärden ska cirkulera och användas för att öka kvalitet...och frågan är för min del då hur man definierar vinster.
Är det de vinster som får alla dessa kvinnliga företagare inom äldreomsorgen att våga starta sina företag? Eller det som får föräldrakollektivet att lägga ner sin själ i det dagis de driver? Eller menar man enbart stora företag som startar skolor på flera platser runt om i landet?
Kommunal välfärd gör också vinster, men de finns i kommunala bokslut eller äts upp genom att man i slutet av året panikköper en massa saker för att inte gå med överskott - i rädsla att få minskade anslag i nästa budget.
Det är bra att definiera vilken vinst man jobbar emot, och hur allmänt förekommande den är.
Den definitionen ser jag fram emot.
Det har väl varit "fel" på den svenska skolpolitiken alltsedan sextiotalet
Är det de vinster som får alla dessa kvinnliga företagare inom äldreomsorgen att våga starta sina företag? Eller det som får föräldrakollektivet att lägga ner sin själ i det dagis de driver? Eller menar man enbart stora företag som startar skolor på flera platser runt om i landet?
Den definitionen ser jag fram emot.
Nu var det inte just hur stora klasserna är som jag vänder mig emot. Snarare det pedagogiska synsätt som genomsyrar dagens styrande beslut.Det har väl varit "fel" på den svenska skolpolitiken alltsedan sextiotalet
Att vi har för många ungar i klassen, ja det tycks ju inte spela in på exempelvis de Polska skolresultaten trots att deras klasser är större och tekniska standard på skolutrustningen är betydligt sämre än den svenska.
Nu var det inte just hur stora klasserna är som jag vänder mig emot. Snarare det pedagogiska synsätt som genomsyrar dagens styrande beslut.
Ja. Sådär ser det ut. Inte undra på att SD håller sin position och växer.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19374579.ab
Vad har polen med saken att göra?Ja jag är ju ingen expert men jag har för mig att den Polska skolan är tämligen auktoritär.
Och att man har framgång med det. Betyg från början + föräldrar som inser utbildningens värde och driver sina barn.
+ att folkförflyttningar inom Schengen kan Inte en sittande regering i Sverige göra ngt åt.
Regel nr 1. Läs det du ska besvaraSen när omfattas Irak/Syrien av Schengen?
Polen gjorde ju betydligt bättre ifrån sig vid den senaste undersökningen gällande skolor i eu.Vad har polen med saken att göra?
Och då menar du att vi borde eftersträva deras skolpolitik eller vad?Polen gjorde ju betydligt bättre ifrån sig vid den senaste undersökningen gällande skolor i eu.