Nu är det gjort

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rubytoo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 284

rubytoo

Trådstartare
beslutet är taget idag, slut på tävlingskarriären (:cry: ) och en ny karriär som avelsto skall börja.

Med blandade känslor bokades Jaguar Mail till pluttan.

Det som är roligt är att jag tror att det blir väldigt bra

och

det som är tråkigt är att jag förlorar min enda svårklass häst och bästa vän på tävlingsbanorna :( Dessutom en häst med underbar ridkänsla och säkerhet i sig själv. Den enda hästen jag någonsin kunnat känna mig helt säker på och som lyft upp mig när jag varit osäker.

Som tävlingsryttare känns det hemskt och väldigt osäkert om jag någonsin kommer att få sitta på en sådan häst igen. Det finns väldigt få hästar som har den mentaliteten som hon har, både ridmässigt och hanteringsmässigt.

Det som jag får trösta mig med är att hon lever och får stanna kvar hos mig :love:

Men ändå så svider det i hjärtat så mycket.. :cry:

RubyToo140.jpg

RubyToo214.jpg

RubyToo365.jpg

9C8D0164.jpg

Sv: Nu är det gjort

Tänk positivt, om några år har du en som kanske är ännu härligare! :)

Grattis till ditt avelsto och "jag beklagar förlusten" av en tävlingshäst!
Ska bli spännande att se vad hon lämnat efter sig om ett par år. :)

Tack. Just nu känns det bara väldigt uppgivet. Jo jag har ju eg fler här hemma och fullblodet är ju väldigt fin. Så jag står inte på bar backe direkt.

Men just Ruby är så speciell.

Men å andra sidan, lämnar hon en del av det vidare så kan det säkert bli väldigt bra :)

Jag får väl slåss med dig i unghästchampionaten sen ;)

Oj vilken snygging :d :love:
Jag tror du kan få många fina föl efter damen :bow:
Hur gammal är hon?

Bäst jag köper nya boxhandskar så jag kan försvara mig i championaten! ;) Eller så får vi skåla i champagne hela dagarna där, låter roligare. :idea:

Ingen kommer någonsin att ta Rubys plats eller ersätta henne. Men, den lille som kommer att komma ut ur henne kommer att ta dej ännu längre. Satsa på OS 2016!!

Ibland måste man offra lite för att kunna investera, och det är precis det du gör. Du offrar Rubys och din egen tävlingskarriär just nu, för att få tillbaka allting i mångfald!

Lycka till!!

Jag är övertygad om att du gjorde rätt val, det verkar som om det har varit en duktig tävlingshäst och det verkar som om det gärna får finnas fler sådana. Då tycker jag att det hade varit synd om hon inte kom i avelsboxen. Bra val av hingst. Ser fram emot att se hur det går för den avkomman i framtiden
Ulrika

Förstår att det känns trist att mista en så bra tävlingshäst, men tror att hon kommer att göra minst lika bra ifrån sig i avelsboxen. Hur gammal är hon?
Jaguaren är nog ett superbra val till ditt fina sto. Lycka till!

Visst är det trist att tvingas ta ett sådant beslut, men å andra sidan så har du nu en enormt stor möjlighet att avla fram en/flera bra häst/ar, då du vet ditt sto för och nackdelar utan till.
Det hade ju varit mindre roligt att stå där med en valack, och tvingas ge sig ut och leta efter en ny lovande talang, som inte är billigt, samt att man vet inte så mkt om avkomman, som man lär få veta om sin egna uppfödning.

Vi har själva haft ett sto som fick tacka för sig på tälingsbanorna (fast hon älskade att tävla) hon fick bli avels sto i stället. Fast hon han bara få ett föl inan vi tingades ta bort henne. Men hon han i all fall föra sina fina egenskaper vidare till sin avkomma (som faktiskt blev ett sto).

Man vet aldrig det skall bli spännande att se vad som kommer ut
Jag förstår hur du känner, men min gamla kossas enda levande avkomma blev faktiskt en förbättrad version av sin redan så suveräna mor så ge inte upp på den fronten.

Så Ruby ska bli avels sto nu, kul att få en liten mini av henne. Har inte patat med dig på ett tag, hur kan det komma sig att hon inte skall tävlas mer? Hälsa, Kram Elin

VACKER häst!!! :love:

å GRATTIS till avelsstoet!!! ;)

nu är det "bara" å kämpa på med de andra kusarna ;)

lycka till!!!!!!

Liknande trådar

H
Hästmänniskan Jag har sådan fruktansvärd ångest, min älskade treårige travare Hälge, som jag o min dotter såg födas, nödslaktades igår då hans tarmar... 2 3
Svar
49
· Visningar
13 816
Senast: Nafayette
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 995
Senast: supercassie
·
Hästmänniskan Tvingar mig själv att fundera över vad jag ska/måste göra OM veterinärbesöket nästa vecka blir en kalldusch. Lillen har ju fång, och är... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
16 328
Senast: mimus
·
S
Övr. Hund Ursäkta, dessa typer av trådar finns säkert hundratals, men jag måste få skriva av mig lite, det är som mitt sätt att bearbeta sorgen... 2
Svar
23
· Visningar
6 142
Senast: tassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka