Nu är Azza här!

F

Fairytale

Tänkte presentera bukes nya tillskott! Lilla Azza:love: Efter en lång resa till och från Malmö är hon nu hemma hos oss. En liten schäfertjej som förhoppningsvis blir min nya träning-och tävlingskompis!

Vet ju att bilder är obligatoriska så här kommer två till en början!

DSC01539.jpg

DSC01535.jpg

Sv: Nu är Azza här!

Ja visst är hon:love:
Hon kommer från en kennel nere i Malmö kan PM:a namnet om du vill?

Bukefalos hundforum kommer att bli ett schäferforum snart :D

Söt valp! Jag vill också veta vart hon är ifrån!

Då vet jag vilken stam det är! :) En annan på buke har också tittat efter valp ur den kullen

Senast ändrad:

Igår hämtade vi valp från samma uppfödare, det är jag 100% säker på ;).

Lycka till med valpen.

Alltså, vi borde ha en regel, speciellt för schäfrar. Att det ska stå i rubriken ngt i stil med; "Varning för bilder på en ursöt schäfervalp"
Så att såna som mig tex, Inte öppnar dom trådarna utan förvarning och bara smälter vid datorn av åsynen av (schäfer)valpbilderna! PLUS-att man slipper var eviga gång bli lika schäfervalpsugen!:idea::angel::love:

Helt bedårande liten valp du har. Lycka till med henne!

Bukefalos hundforum kommer att bli ett schäferforum snart :D
:rofl::bow:

Alltså, vi borde ha en regel, speciellt för schäfrar. Att det ska stå i rubriken ngt i stil med; "Varning för bilder på en ursöt schäfervalp"
Så att såna som mig tex, Inte öppnar dom trådarna utan förvarning och bara smälter vid datorn av åsynen av (schäfer)valpbilderna! PLUS-att man slipper var eviga gång bli lika schäfervalpsugen!:idea::angel::love:

Håller med till 100%
*vill ha schäfervalp*

Oootroligt söt vovve! :love:

jag får väl lägga ut fler bilder så ni blir ännu mer sugna:devil:

Man måste ju säga grattis innan:
Guuuuuuuuud vad avis jag blir!!!!
Jag är totalt valpsjuk nu! Varför kan man inte ha hur många som helst?

ja och när de blir stora önskar man att de kunde bli små igen...ibland iaf:grin:

Va ljuvlig hon är. Blir alldeles till mig. Ett jättegrattis till dig och lilla vovvan.

Hej!
Jag har också en valp från den kullen. Arco heter min kille. Kul att vi är flera här på buke som hämtat från samma kull.

ojdå vi var många här med kullsyskon här! Så roligt:banana: Och lilla Arco som jag var så förtjust nu också!!

Lite otippat faktiskt. :D

Hur har det gått för er de första dagarna med valparna?

Här har det gått bra. Har haft henne en vecka nu och hon börjar ta sig meroch mer. I början var hon lite blyg och tillbakadragen (inte så konstigt), väldigt gnällig och kläning. Idag är det en självsäker valp med en massa go i! Utforskar, leker, hälsar mer än gärna på folk men håller sig kring mig och sambon! Hon håller sig väldigt länge och det har inte hänt många olyckor alls. Hur går det för dig?

Precis som du beskriver faktiskt, förutom att han bara har varit här den i lördags. :laugh:

Men katterna vi har är han fortfarande lite halvrädd för. Han jagar dom och gömmer sig för dom ungefär varannan gång. :D

Är också lite förvånad över hur pass "rumsren" han är redan. Med förra hunden var det många fler olyckor.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 105
Senast: MML
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 720
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 286
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 985
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka