Nu är det inge roligt längre

Sv: Nu är det inge roligt längre

Så var min sambo också och han var så förbannad när han var tvungen att åka till stockholm och jobba.

Sen när vattnet väl gick så undra han vad f*n jag höll på med som väckte honom :rofl: Hade han inte känt att de var blött i sängen hade han tänkt å buffa tillbaka så som jag buffa och slog på honom för han skulle vakna ;)

De e så spännande med alla bukebebisar på gång :bump:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Ja gud.. Jag har varit hos mina föräldrar på middag ikväll så ajg har inte suttit på msn och på en gång börjar sms'en trilla in och folk frågar om vi är på väg till bb. :D

Jag kan inte ringa någon utan att dom svarar med andan i halsen och frågar om vi är på väg. :rofl:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Jag kan inte ringa hem till min mamma... Redan för ett par dagar sedan så sa hon: Är det bebbis på gång? Jag vill ju inte riskera att hon får en hjärtattack varje gång jag ringer...
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Nu har jag blivit väckt av dessa :devil: förvärkar igen. Dom har hållit sig på runt 7 min i en timme nu medan jag legat i sängen så då tänkte jag att om jag går upp kanske dom avtar.
Men det verkar tyvärr inte fungera än i alla fall.

Så jag sitter här. Fast än det hade känts bra jävla skönt att få sova nån gång. :devil:

För det blir ju liksom aldrig mer än såhär. Det håller i sig några timmar. Sen avtar det.
Inatt har det varit helt lugnt och jag har itne haft en enda värk. Men nu.. nej nu tyckte kroppen att jag skulle vakna igen och leka förlossning.

Jag vill sooooova!!!
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Det är nog kroppens sätt att förbereda dig på att du troligtvis inte kommer att få sova på några månader. Iaf inte sammanhängande, men du kommer att klara det bra!
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Ja alltså jag hoppas det. För bara den här helgen medan det här pågått har jag märkt att mitt humör blivit.. hemskt. :o
Men det är mest att det gör ont som gör mig på dåligt humör. Jag klarar verkligen inte av smärta. :eek:

Nu tänkte jag försöka få i mig nåt att äta. Ifall att nu nåt skulle vara på gång ska man väl inte åka in på tom mage.
Och lite mat, frukt och juice tackar jag inte nej till. :d
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Men visst var det odugling (?) som gick omkring så hur länge som helst också. Men till slut så ;)
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Det är kroppen som gör förarbetet så du ska se då du kommer in är det bara sluttampen kvar... det är ju bra att kroppen gör förarbetet sådär så kommer du in kanske det bara är att "fisa" ut bebben ;) Jag är redo åka till Sunderbyn å tjuva lillan :angel: se upp :devil:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Jag vet att det var någon här som gjorde det. Hoppas att jag inte ska behöva. :eek:
Värkarna blir i alla fall starkare och starkare och nu börjar dom göra ruggigt ont och det liksom sliter i underlivet, men dom ligger på runt 6-7 minuter fortfarande.
Bara för att inte sitta med arslet i brevlådan så går jag runt och städar lite här hemma. Vill inte komma hem till en stökig lägenhet sen om vi skulle vara tvugna att åka in senare idag. ;)

Sambon tar det hela med ro. Han sover fortfarande. :D Försökte väcka honom lite försiktigt nyss och sa att jag börjar ha ganska starka värkar nu och att han kanske skulle ta ut hunden (en har vi redan flyttat till mina föräldrar) och äta nåt han med ifall att vi skulle behöva åka in idag.
Men han mumlade bara nåt att om vi skulle behöva åka in så är det ju bäst att han är utvilad och så somnade han om. :rofl:

Jag lovar att han inte kommer att minnas nåt av det samtalet sen. :D

Sen har han ju hört mig gå runt här och klaga över värkar sen i fredags så det är inget nytt för honom. :angel:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Bra att röra på sig då sjunker bebbe neeeeeer och det hjälper ju till... stå upp och vagga igenom värkarna :banana: Och träna på andningen/avslappning nu så du kan det då du är på förlossningen :)
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Bara för att jag sa att dom är mer regelbundna så är det nu 10 minuter sen senaste värken. :p
haha. Bebis har säkert bestämt sig för att hänga i en dag till eller två. :D

Åhh.. jag som ville ha ett förlopp som pmm. Det verkade så bekvämt att vakna av att vattnet går och så är bebis född inom några timmar. :D
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Är det så man ska göra? Så man slipper dessa nio månader och framförallt den sista olidliga väntan? :bump:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Jag ska med andra ord hålla stenhårt i min lilla unge när hon kommer. :D
Puh..
10 minuter mellan 2 värkar och sen 4,5 minut till nästa.

Jag blir tokig. Kan dom inte bara komma med exakt samma mellanrum? Det är enklare att tänka att det är långt bort då. :D

Nu ska jag ta en vaaaarm dusch och se om det hjälper. alvedon har då inte hjälpt det minsta idag.
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Ååååhhh vad spännande! Det låter VERKLIGEN som att det är på gång redan för dig. Följer tråden! :bump:
 
Sv: Nu är det inge roligt längre

Jag antar att Lasse fortfarande sover? ;) Han är fan otrolig. :D Försök fotografera paniken i hans ögon när han vaknar och inser att det är på riktigt. Det skulle vara klockrent att visa bebis när hon blivit stor; "Så här glad blev pappa när han insåg att du var på väg". :angel:

Håll oss uppdaterade! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Nu är det inge roligt längre

Värkarna håller i sig så vi förbereder så smått att det eventuellt kan bli att åka in senare idag.

Men jag utgår fortfarande från att bebis kommer att ångra sig så vi känner ingen stress.
Vi har tänkt hinna dammsuga, skura och städa lite till först. Och skjutsa hunden till hundvakt.
Och jag har tänkt hinna smälla i mig lite mer mat också.

Och så ska sambon hinna städa bilen också. Bebis får ju inte åka hem i skräpig bil. :eek::D

Men vi ser ju om jag kikar in här sen. Har ni inte hört av mig ikväll så kanske vi är på väg. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp