hanny

Trådstartare
Hej!

Någon vet något om NSAIS mediciner när man försöker bli gravid?

Såg precis en sida på nätet om att man inte kunde bli gravid om man åt medicinerna (i mitt fall Brufen Retard) eftersom det krävdes en liten inflammation för att ägget ska fästa. Jag har rätt ont i ryggen, så jag har knaprat sådana vid varje ägglossning för att kunna guppa i sängen...
 
Sv: Nsaid!?!

Nog kan man bli gravid iallafall. Min dotter är ett bevis för det. -Hon är dessutom ett oups! :angel::love:

Men man rekommenderar att man inte äter ex. Ipren (ibuprofen) Diklofenak etc under första och sista trimestern. dvs de tre första samt tre sista månaderna. Dessa ämnen kan ju bl.a öka blödningsbenägenheten...

Detta fick jag erfara som hade "mens" som vanligt vilket upphörde då jag slutade äta dessa preparat...


Kanske du kan stå ut med lite mer ont och knapra alvedon el. dylikt istället?



Gira :banana:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 614
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 714
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 987
Senast: Icfafn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 494
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Smaklig munkpeppar
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp