hanny

Trådstartare
Hej!

Någon vet något om NSAIS mediciner när man försöker bli gravid?

Såg precis en sida på nätet om att man inte kunde bli gravid om man åt medicinerna (i mitt fall Brufen Retard) eftersom det krävdes en liten inflammation för att ägget ska fästa. Jag har rätt ont i ryggen, så jag har knaprat sådana vid varje ägglossning för att kunna guppa i sängen...

Sv: Nsaid!?!

Nog kan man bli gravid iallafall. Min dotter är ett bevis för det. -Hon är dessutom ett oups! :angel::love:

Men man rekommenderar att man inte äter ex. Ipren (ibuprofen) Diklofenak etc under första och sista trimestern. dvs de tre första samt tre sista månaderna. Dessa ämnen kan ju bl.a öka blödningsbenägenheten...

Detta fick jag erfara som hade "mens" som vanligt vilket upphörde då jag slutade äta dessa preparat...

Kanske du kan stå ut med lite mer ont och knapra alvedon el. dylikt istället?

Gira :banana:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 119
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar