Sv: Nr 8 om våra fina 06r
*kl*
Uppdatering om Loppan..
Allt verkar gå bra. Hon går med hennes andra häst, ett äldre fullblod och det funkar kanon.
Håller väl på,och hitta varanadra i ridningen. Helt naturligt att det inte går på ett kick. Hon tycker ju som jag att hon kan bli lite trippig och otaktmässig men det tror jag ramlar på plats med än mer styrka och lösgjordhet. Tyvärr bröt tösabiten lillfingret då hon hoppade sin andra häst. Fick film från hennes första loppträning och jag tyckte det såg himla trevligt ut med tanke på första träning å dessutom med gipsad vänsterfinger.
Sedan saknar jag henne enormt.
Tränade ponnyn ihop med dottern å det gick sådär,,föredrar ju fjorden..men han hoppar himmla bussigt å käckt.
Angående heltid..hua..skulle jag behöva ekonomiskt men skulle aldrig funka med dom konstiga tider jag har ändå i vården samt ett uselt schemasystem..Dessutom jobb lö+sö var tredje helg så min "flyttid" går åt till att timbanka ut om det går..
Jag ler i mjugg varenda gång mina kollegor klagar på tidsbrist pga konstiga tider
. Jag då med såna där halvstora mkt tidskrävande barn och intresse och på det 250 kvadrat gammalt hus å trädgård..Ja, ja..höst å vinter har sina fördelar..Å när jag är som mest gnällig så frågar jag mig om jag vill sitta i en tvåa i en storstadsförort..Nää, katten vad jag har det bra ändå
!!!
Tessa..Jag läser också hästannonser
..Ska inte ha någon mer/annan men jo, kanske om jag hittar en vacker viktbärande välriden kul liten storhäst för framtida bruk som mor&dotter&tävlingskompis..Ha, ha..Jag förstår dig, suger alltid i den där häst-tarmen.. Häpp, nu ut å mocka och klippa sportponnysarna
!